גוריון מלצר התפטר במפתיע מתפקידו כיו"ר דירקטוריון בזק

הערכות: הדירקטור יעקב בן-גור - מועמדה של שרת התקשורת, לימור לבנת, לתפקיד היו"ר

יו"ר בזק, גוריון מלצר, הודיע הבוקר (ד') על התפטרותו מתפקיד יו"ר החברה ומחברותו בדירקטוריונים של בזק והחברות הבנות. ההתפטרות תיכנס לתוקף ב-15 ביוני.

הקדנציה של מלצר כחבר דירקטוריון וכיו"ר עמדה להסתיים בנובמבר הקרוב. על פי הערכות, מלצר סבר ששרת התקשורת, לימור לבנת, לא תאריך את מינויו. שמו של הדירקטור יעקב בן-גור הוזכר כמועמדה של השרה לתפקיד היו"ר.

ל"גלובס" נודע, כי מנכ"ל בזק, עמי אראל, קיבל את הודעת ההתפטרות של היו"ר בהפתעה. ככל הידוע, מאז כניסתו של אראל לתפקיד לא היו עימותים בין השניים. עם זאת, ידוע כי מלצר היה בין המתנגדים למועמדותו של אראל לתפקיד.

מלצר היה בעבר מנכ"ל חברת טלרד ומנכ"ל קונצרן תדיראן. תקופת כהונתו כיו"ר בזק בשנתיים וחצי האחרונות אופיינה בעימותים קשים עם חלק מחברי הדירקטוריון.

מלצר הודיע ללבנת על רצונו לסיים את תפקידו עוד בתחילת השבוע. לבנת הביעה צער על החלטתו, אך הודיעה שתכבד אותה. היא הביעה הערכה רבה לתפקודו בבזק ואיחלה לו הצלחה בהמשך דרכו.

ביום עיון על שוק התקשורת הבינלאומי בעידן של תחרות, שנערך היום על ידי גלובס יזום וחברת המחקר אי.די.סי, אמר אראל כי כמות המיגבלות שמוטלות על בזק הופכות את התמודדותה בשוק התחרותי לבלתי אפשרית.

אראל תיאר בדבריו את היערכותה של בזק בחודשים הקרובים, "כדי להימנע ממצב של התמוטטות עיסקית".

לדברי אראל, בכוונתו להביא בתוך חודשיים לאישור הדירקטוריון הצעה לרה-ארגון ושינוי אסטרטגי בחברה, האמורים להסתיים עד תחילת 98'. בין היתר מדובר בשינוי תמהיל העובדים בחברה.

ביום העיון השתתפו המנכ"לים של שלושת החברות העומדות להתחרות בתחום התקשורת הבינלאומית - בזק בינלאומי, קוויזהב וברק. «מאת אפי לנדאו «גוריון מלצר התפטר במפתיע מתפקידו כיו"ר דירקטוריון בזק «הערכות: הדירקטור יעקב בן-גור - מועמדה של שרת התקשורת, לימור לבנת, לתפקיד היו"ר