גילת רכשה הבעלות המלאה בישראסט בעיסקת מניות עם רמי אורפז

היקף העיסקה: כ-5 מיליון דולר * מעוניינת להרחיב פעילותה

חברת גילת תקשורת רכשה מרמי אורפז, בעל חברת סגנון, את חלקו (%50) בבעלות על חברת ישראסט לקווי נל"ן לווייניים, בעיסקת מניות ששוויה כ-5 מיליון דולר. בעקבות זאת, מחזיקה כעת גילת במלוא הבעלות על ישראסט, שנוסדה במקור כשותפות של גילת תקשורת, סגנון ואלביט. בעקבות העיסקה, מחזיק אורפז כ-%3 ממניות גילת תקשורת.

ל"גלובס" נודע, כי גילת תקשורת עומדת להקים תחנת קרקע לוויינית גדולה, בנוסף לשתיים הקיימות, בהשקעה של כמיליון דולר. התחנה תעבוד בטכנולוגיית TDMA, המאפשרת לה לעבוד מול מספר יבשות בעולם במקביל. כן בוחנת עתה גילת אפשרויות להרחבת פעילותה לחו"ל, בעיקר לאירופה וצפון אמריקה, באמצעות שיתוף פעולה עם חברות זרות, בהקמת תחנות לוויינים.

ישראסט מעבירה עתה תמסורת לחו"ל באמצעות לוויינים בהיקף של כ-30 מגביט - עלייה של כ-%50 לעומת תחילת 1997. גורמים בענף צפו כי החברה תיתקל בקשיים עם פתיחת התחרות בתחום התקשורת הבינלאומית, ביולי 1997, אולם בניגוד להערכות אלה, גדלה פעילות ישראסט, בעיקר בגלל הגידול בפעילות החברות המספקות שירותי אינטרנט בישראל וזקוקות לקווים לחו"ל.

כיום, שני שליש מפעילות ישראסט מתבצעת עבור ספקיות אינטרנט, בעיקר נטוויז'ן, יבב והחברה החדשה ISDNET. «מאת אפי לנדאו «גילת רכשה הבעלות המלאה בישראסט בעיסקת מניות עם רמי אורפז «היקף העיסקה: כ-5 מיליון דולר * מעוניינת להרחיב פעילותה