גילת תקשורת תגייס השבוע 30 מיליון דולר לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר

החברה הוקמה על ידי מייסדי גילת רשתות לוויין * ההנפקה צפויה להניב רווחי הון נאים ללאומי ביטוח, דיסקונט השקעות ופי.אי.סי

חברת גילת תקשורת, שהיא חברה אחות לגילת רשתות לוויין הבורסאית, עומדת לגייס השבוע כ-31 מיליון דולר בוול סטריט. החברה תנפיק 2.8 מיליון מניות בטווח מחירים שינוע בין 12-10 דולר. כמות זו כוללת 620 אלף מניות שיוצעו על ידי בעלי עניין ומחזיקי מניות בחברה. שווי החברה במחירי הנפקה יגיע לאחר הגיוס לכ-100 מיליון דולר.

גילת תקשורת הוקמה בשנת 90' על ידי המייסדים של חברת גילת רשתות לוויין. יואל גת, שלמה תירוש, המשמש גם כמנכ"ל החברה ועמירם לוינברג מחזיקים כל אחד ב-%8 ממניות החברה. המניות שבידי כל אחד מהם יהיו שוות לכ-6 מיליון דולר לאחר ההנפקה. גדעון קפלן מחזיק ב-%5.3, יהושע לוינברג ב-%4.5 ונעם פינק ב-%6.5.

בעלת המניות הגדולה בגילת תקשורת הינה חברת הביטוח מגדל שבשליטת חברת לאומי ביטוח המחזיקה ב-%23.5 ממניות החברה. אחריה ברשימה ניצבות דיסקונט השקעות ופי.אי.סי, שכל אחת מהן מחזיקה בכ-%12 מהמניות. פי.אי.סי ודיסקונט השקיעו בחברה בשנת 93' כ-4 מיליון שקל כל אחת, ושוויין של המניות שיחזיקו לאחר ההנפקה יגיע לכ-30 מיליון שקל. ההנפקה צפוייה, אם כן, להניב להן, כמו גם ללאומי ביטוח, רווחי הון נאים. את ההנפקה יוביל בנק השקעות אופנהיימר, ולצידו ישמשו כחתמי ליהמן בראד'רס וסמית' בארני.

גילת תקשורת עוסקת במכירת שירותי לוויין והשכרת קווי תקשורת להעברת נתונים באמצעות לוויין, כתחליף לתשתית התקשורת של בזק. שרות כזה, שנעשה באופן חד כיווני, ניתן למשל לחברת קו מנחה, אשר מפיצה את נתוני הבורסה בתל אביב לחדרי מסחר בבנקים ובחברות הברוקרים. החברה מספקת גם שירותי לוויין דו כיווניים לגורמים המשתמשים בתקשורת נתונים כגון ספקי האינטרנט למיניהם, או ארגונים שלהם מספר משרדים בפיזור גיאוגראפי, שמעוניינים להתחבר למחשב המרכזי של הארגון. חלק מהציוד שבו משתמשת החברה נרכש מהחברה האחות, גילת רשתות, וחלק נוסף נרכש מספקים אחרים.

בנוסף על כך מספקת גילת תקשורת שירותי לימוד מרחוק באמצעות לויין, כאשר כאן מדובר בשירות הכולל גם את תוכנת התקשורת עצמה. שירות זה ניתן לגופים כגון האוניברסיטה הפתוחה. החברה מעסיקה כיום 54 עובדים.

את שנת 96' סיימה גילת תקשורת עם מכירות בהיקף של 8 מיליון דולר, רווח גולמי של 3.3 מיליון דולר, ורווח נקי בסך 500 אלף דולר. תשעה החודשים הראשונים של 97' הסתיימו עם הכנסות בסך 9.4 מיליון דולר, רווח גולמי של 4.4 מיליון דולר, ורווח נקי של 1.1 מיליון דולר. מרבית מכירות החברה (כ-%60) נעשות בישראל, והיתרה בחו"ל, בעיקר לדרום אפריקה ולפיליפינים. מכירות המוצרים מהוות כ-%40 מההכנסות.

גילת תקשורת מחזיקה גם ב-%25 ממניות חברת HLL, אשר מחזיקה בזכויות השיווק לשירותים של הלוויין התקשורת הישראלי "עמוס", אשר מסוגל כיום לכסות את שטחי המזרח התיכון ומרכז אירופה. «עמי גינזבורג «גילת תקשורת תגייס השבוע 30 מיליון דולר לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר «החברה הוקמה על ידי מייסדי גילת רשתות לוויין * ההנפקה צפויה להניב רווחי הון נאים ללאומי ביטוח, דיסקונט השקעות ופי.אי.סי