גלי גלובל עשויה לגייס 6 מ' ד' בארה"ב לפי שווי של 18 מ' ד'

החברה מפעילה את רשת חנויות האופנה של יצרנית הנעליים גלי תעשיות

הגאות בוול-סטריט הביאה לשעריה מספר לא מבוטל של חברות ישראליות קטנות, שלפחות לגבי חלק מהן מתעורר שמץ של תמיהה: מה יש להן לחפש בארה"ב. אם עד לפני שנה או שנתיים היה נדמה שהרשימה הישראלית בארה"ב תאכלס רק חברות היי-טק צעירות, שמנסות את מזלן בשווקים הבינלאומיים, מסתבר שלא כך הדבר. חלק גדול מהחברות שגייסו או מתכוונות לגייס הון בארה"ב, הן חברות שפעילותן מתבצעת, לפחות לפי שעה, רק בישראל.

האחרונה ברשימה זו (בינתיים) היא יצרנית הנעליים הוותיקה, גלי תעשיות, המבקשת להנפיק את חברת הבת, גלי גלובל הולדינגס. זו האחרונה הגישה טיוטת תשקיף לגיוס של 6 מיליון דולר בארה"ב תמורת %33 מהון המניות, כלומר לפי שווי חברה של 18 מיליון דולר (אחרי הכסף).

גלי גלובל מוחזקת ב-%70 על ידי גלי תעשיות, מרכזת את הפעילות הקמעונאית של גלי ומפעילה רשת של 20 חנויות. המכירות של נעלי גלי מהוות כ-%35 מההכנסות של הרשת, ושאר ההכנסות (%65) מגיעות ממכירת מוצרי אופנה המיובאים מאיטליה או מהמזרח הרחוק, או כאלו המיוצרים על ידי יצרנים מקומיים.

סך ההכנסות של גלי גלובל בשנת 96' הגיעו ל-21 מיליון דולר, והרווח הנקי הסתכם ב-57 אלף דולר. בשנת 95' הסתכמו ההכנסות ב-20 מיליון דולר והחברה הפסידה 230 אלף דולר.

מבחינת גלי, הנשלטת על ידי בני משפחת אורון, מדובר כבר בניסיון שני להנפיק את חברת השיווק. החברה ניסתה להנפיק את הבת בשלהי 93', שיא תקופת ההנפקות בבורסה של תל-אביב. ההנפקה לא יצאה אל הפועל, והתרדמה שאחזה בשוק בשלוש השנים שחלפו מאז גרמה לבעלים של גלי לחפש את מזלם מעבר לים.

לפני כשבעה חודשים הכניסה משפחת אורון קבוצה של משקיעים זרים בראשותו של מוריס וולפסון האמריקני להשקעה בגלי גלובל. בסך הכל מגיעה ההחזקה הזרה בגלי לכ-%30 מהון המניות בחברה.

בראשותו של וולפסון, המוגדר כ"משקיע פיננסי", החלה גלי לבדוק את אפשרויות ההנפקה (והנזלת ההשקעות) מעבר לים. "דווקא העדפנו להנפיק בישראל", אומר מנכ"ל גלי, גבי אורון. לדברי אורון החברה פנתה לארה"ב בגלל היובש ששרר בשוק לפני כחצי שנה, בעת שהחלה את התהליך. בזמן שעבר מאז כבר השקיעה החברה כסף בבדיקות בארה"ב, והתשקיף שפורסם כעת אמור לתת לחברה אינדיקציה לגבי יכולתה לבצע את ההנפקה.

חתם ההנפקה של גלי גלובל הוא פירסט מטרופוליטן, אשר הוביל לפני כארבעה חודשים את הנפקת חברת התוכנה טי.טי.אר, שמרכז הפיתוח שלה נמצא בכפר סבא. טי.טי.אר גייסה אז 5.6 מיליון דולר. בחירת החתם של גלי מזכירה הנפקות קטנות נוספות שהיו השנה. במרביתן בחרו החברות בחתם אלמוני יחסית, ונמנעו מפנייה לבנקי ההשקעות האמריקניים הגדולים והבינוניים, שרובם מחזיקים בנציגות כלשהי בישראל. «מאת עמי גינזבורג «גלי גלובל עשויה לגייס 6 מ' ד' בארה"ב לפי שווי של 18 מ' ד' «החברה מפעילה את רשת חנויות האופנה של יצרנית הנעליים גלי תעשיות