גלי מתכננת לסגור המפעל בנצרת בעוד 3 חודשים ולהפוך לרשת שיווק בלבד

מוסרת על מגעים למכירת השליטה בחברה * מאשימה את מדיניות החשיפה ואת שערי הריבית במצבה

קבוצת גלי פנתה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בבקשה למתן צו להקפאת הליכים נגדה. לדברי החברה, היא נקלעה לחובות של 88 מיליון שקל, הגיעה אל עברי פי פחת מבחינה כלכלית, ופנייתה לביהמ"ש היא ניסיון להציל את העסק ולהסדיר את חובותיו. קשייה של גלי נחשפו אתמול (ג') ב"גלובס".

סגן נשיא בית המשפט, ישי לויט, לא השתכנע שיש מקום למתן צו הקפאת הליכים במעמד צד אחד, והחליט לקבוע את הדיון בבקשה במעמד הנושים והכנ"ר ל25 בחודש.

גלי מבקשת מביהמ"ש למנות לה נאמן זמני, שיקבל סמכויות חתימה בחשבונות הבנק של הקבוצה, יפקח על פעולות הדרושות בזמן תקופת הביניים, וישמור על נכסי הקבוצה עד לגיבוש הסדר נושים.

גלי טוענת, באמצעות עוה"ד יוסי שגב ויורי נחושתן, כי צירוף של נסיבות, ובעיקר חשיפה מסיבית גדולה והולכת לייבוא מתחרה ופרוע ושערי ריבית גבוהים, הביא את קבוצת גלי לקשיים המתבטאים בעיקר במצוקת מזומנים. גלי מציינת בהקשר זה את הסכמי הסחר החופשי עם ארה"ב והאיחוד האירופי ואת החשיפה לייבוא זול מאסיה.

עוד טוענת גלי, כל עלויות המימון הגבוהות של מפעל הנעליים שלה בנצרת, שהוקם בשנת 1993 בלחץ הממשלה ומעסיק 140 עובדים, הפכו את המפעל לנטל כבד. הללו הביאו למצב, בו הרווח התיפעולי של הקבוצה "נאכל" על ידי הוצאות המימון הגבוהות של המפעל, ולכך שקבוצת גלי סובלת מגירעון בתזרים המזומנים שלה.

בחודשים האחרונים עשתה גלי, באמצעות חברת גלי גלובאל אחזקות, המפעילה את רשת חנויות גלי, מאמץ לגייס הון, על ידי הנפקת מניות לציבור בארה"ב, אולם ההנפקה עוכבה, ובינתיים אירעו המפולות בבורסות אסיה. לאחרונה, מציינת גלי, החל הבנק הבינלאומי להערים קשיים על פירעון צ'קים.

גלי מציינת בפנייתה לביהמ"ש, כי חובותיה נאמדים ב-88 מיליון שקל, מתוכם 46 מיליון שקל באשראי לזמן קצר. נכסי הקבוצה נאמדים ב-60 מיליון שקל.

הסדר הנושים המוצע על ידי קבוצת גלי מתבסס בעיקרו על המשך פעילות רשת חנויות נעלי גלי (21 חנויות), למעט מספר חנויות בלתי ריווחיות שייסגרו. גלי מעריכה, כי המכירה של המלאי העומד לרשותה תניב הכנסה של 30 מיליון שקל.

בתקופת ההפעלה, ימשיכו להיות מועסקים בשכר מלא 260 עובדי חברות גולד פוינט סחר כללי, המרכזת את פעילות השיווק של גלי, וחברת גלי גלובאל אחזקות, המפעילה את רשת החנויות. החובות לספקי שירותים חיוניים ישולמו כסדרם, וכן דמי השכירות בגין החנויות.

במקביל, ייערך קיצוץ עמוק בהוצאות המכירה של גלי, שיתבטא בעיקר בביטול פעילות אנשי המכירות לסוחרים קמעונאיים ורשתות שיווק, הנעשית בחברות גולד פוינט וסטרייק שיווק נעליים. חברת סטרייק תפסיק להיות פעילה, ונושיה ייכללו במסגרת הסדר הנושים של גולד פוינט.

מפעל גלי נצרת ימשיך לפעול במשך שלושה חודשים במתכונת מצומצמת יותר, ויספק מלאי הדרוש לרשת חנויות גלי לקראת חילופי העונות, ובינתיים תתארגן רשת גלי להמשך קניית מלאי בעתיד מספקים חלופיים.

כל חברי ההנהלה הבכירה והמקצועית של קבוצת גלי יישארו בתפקידיהם. שכרו של של בעל השליטה והמנכ"ל, גבי אורון, יעמוד על שכר סמלי של שקל בחודש עד מועד אישור הסדר הנושים, וכל עוד הקפאת ההליכים תעמוד בתוקפה. שכרם של יתר הבכירים יקוצץ לאלתר ב-%30, ובשיעור דומה יקוצץ שכרו של אורון עם אישור הסדר הנושים. כל הוצאת כספים והתקשרות של קבוצת גלי, ייעשו באישור הנאמן שימונה לביצוע ההסדר.

הפעלת הקבוצה במתכונת זו תאפשר לבחון שתי אפשרויות להחזר החובות בהסדר הנושים. האחת: אחוז מסויים מהרווח התיפעולי שיהיה בתקופת ההסדר, יועמד לרשות הנושים; השניה: מכירת קבוצת גלי כעסק חי.

בפנייה לביהמ"ש נאמר, כי לאחרונה נוהלו מגעים תכופים בין קבוצת גלי לבין גוף גדול העוסק במכירת נעליים, למכירה של הקבוצה כעסק חי, על פי העקרונות הבאים: הפעלת רשת החנויות ומכירת המלאי במחיר נקוב שישולם בתוך זמן קצר, החזר השקעות של גלי כתוצאה משיפור החנויות ברשת תמורת מחיר נקוב, התחייבות לרכישות מינימום מהמפעל בנצרת למשך תקופת זמן מוסכמת, ותשלום תמלוגים באחוז מהמכירות של הרשת (גם מכירות של הרוכש הפוטנציאלי) למשך מספר שנים. (ת.א 43/98). «מאת יצחק דנון «גלי מתכננת לסגור המפעל בנצרת בעוד 3 חודשים ולהפוך לרשת שיווק בלבד «מוסרת על מגעים למכירת השליטה בחברה * מאשימה את מדיניות החשיפה ואת שערי הריבית במצבה