דלתא: לאוטמן מראה שבטקסטיל אפשר גם להרוויח ולצמוח

ענף הטקסטיל סובל בשנים האחרונות מדימוי שלילי מאוד בבורסה, בעקבות המשבר שפוקד את הענף. ולא מדובר רק בחברות הקטנות - גם הגדולות שבהן הציגו בשנים האחרונות ירידה ברווחיות. כך, למשל, כיתן, שעברה ברבעונים האחרונים להפסדים; וכך גם החברה הבת שרכשה לפני שנה וחצי, גבור סברינה, שנמצאת על סף התמוטטות.

אבל מסתבר שאפשר גם אחרת. דוגמה אחת היא מאקפל, שמצליחה להציג תוצאות עיסקיות מרשימות, בעיקר בגלל רווחיותה של החברת הבת תפרון, שאף הונפקה בוול-סטריט. דוגמה אחרת היא דלתא גליל. החברה, שבשליטת דב לאוטמן, מציגה בדו"חותיה לרבעון השלישי עלייה נוספת ברווחים. וזאת, צריך לציין, לאחר שהחלטת הדירקטוריון מתחילת השנה להצמיד את הדו"חות לדולר במקום למדד הביאה לעלייה ברווחים של התקופות בעבר, לעומת אלה שהוצגו בדו"חות המקוריים של אותן תקופות.

הרווח הנקי של דלתא הסתכם ברבעון השלישי ב-11.8 מיליון שקל, ממחזור מכירות של 298 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 9.6 מיליון שקל ממחזור של 280 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-96'. במקור, הציגה דלתא רווח נקי של 1.5 מיליון שקל בלבד ברבעון השלישי של 96', בדו"חות שהיו צמודים למדד. השינוי נבע מעלייה במכירות, מחד גיסא, ומירידה בעלות המכר, מאידך גיסא.

לאוטמן, המשמש כיו"ר הדירקטוריון, מציין בביאורים לדו"חות, כי החלטת הדירקטוריון התקבלה, מאחר שמרבית הכנסות החברה הן ממכירות לחוץ לארץ, והן מתקבלות במטבע חוץ. כמו כן, מרבית נכסיה של החברה נרכשו במט"ח.

הסיבה לשיפור בתוצאותיה העיסקיות של דלתא נעוץ בהרחבת הפעילות במדינות השכנות. לאוטמן מדווח, שבמהלך הרבעון השלישי של 97' המשיכה החברה להעמיק את פעילות הייצור שלה במצרים, ירדן ותורכיה. זאת, בנוסף למפעלים של דלתא בארץ ובסקוטלנד. בין השאר, פתחה דלתא מפעל לייצור חזיות בירדן, והיא מקימה מפעל נוסף במצרים, בהשקעה של מיליון דולר. המפעל ייצר הלבשה עליונה לגברים, נשים וילדים עבור רשת מארקס אנד ספנסר.

לצד הרווח, היה לדלתא תזרים מזומנים שוטף של 53.8 מיליון שקל ברבעון השלישי. עיקר התזרים נבע בעיקר מהקטנה של 23 מיליון שקל במלאי, וכן מפחת (9 מיליון שקל) ומהורדת יתרת הלקוחות ב-7 מיליון שקל. נוכח התזרים החזק, הקטינה דלתא את האשראי מבנקים ב-43 מיליון שקל, מה שגם עזר להקטנת הוצאות המימון של החברה. «שלמה פרידמן- «דלתא: לאוטמן מראה שבטקסטיל אפשר גם להרוויח ולצמוח «