האוצר: חובות "מכבי" לבתיה"ח הממשלתיים ב-96' - 105 מיליון ש'

"עם כניסת שבתאי שביט לניהול מכבי, חזרה בה הקופה מתוכנית ההתייעלות"

חובותיה של קופת חולים מכבי לבתי החולים הממשלתיים מתחילת 1996 מסתכמים כבר בכ-105 מיליון שקל. בתוך שנתיים צברה מכבי חובות בסכום כולל של כ-200 מיליון שקל. כך קובע היום (א') משרד האוצר בהודעה מיוחדת לעיתונות. על חובות הענק של הקופה נמסר לראשונה ב"גלובס".

משרד האוצר טוען, כי עם כניסתו של שבתאי שביט לתפקיד מנכ"ל מכבי, חזרה בה הקופה מתוכנית ההתייעלות ומהסיכומים שהושגו בינה לבין הממשלה, וכי במקביל החלה ליצור חוב לבתי החולים הממשלתיים, המשבש באופן חמור את פעילותם של בתי החולים. באוצר ציינו עוד, כי מכבי היא הקופה היחידה שסירבה לחתום על הסכם ההתייעלות שחתמה הממשלה עם קופות החולים האחרות.

באוצר מזהירים, כי אם מכבי לא תשלם בהקדם את חובותיה לבתי החולים, תיפגע פעילותם ובכללם גם השירות שניתן למבוטחי הקופה.

יצויין כי תקציב בתי החולים הממשלתיים, בהיקף של כ-3 מיליארד שקל, מקורו מקניית שירותי בריאות על ידי קופה"ח, ועל כן פיגור בתשלום חובות של אחת מקופות החולים עלול לגרום לשיבושים קשים, הנובעים מאי יכולת לקנות תרופות וציוד וכן מתגובת שרשרת של אי תשלומים לספקים אחרים. עד סגירת הגיליון, לא ניתן היה להשיג את תגובת "מכבי". «מאת זאב קליין ומיכל רוה «האוצר: חובות "מכבי" לבתיה"ח הממשלתיים ב-96' - 105 מיליון ש' «"עם כניסת שבתאי שביט לניהול מכבי, חזרה בה הקופה מתוכנית ההתייעלות"