ההיסטוריה מוכיחה: הנשים המעורבות בשערוריות המין בוושינגטון - נשכחות במהרה

מוניקה לווינסקי, 15 ימי התהילה שלך עומדים להסתיים. בהסתמך על נשות השערורייה בוושינגטון בעבר - קבוצה מכובדת שכללה את אליזבט ריי, הדוגמנית פיי פוקס, המעסה טאי קולינס, ושוברת הלבבות (של גארי הארט, לפחות) דונה רייס - לווינסקי תישכח במהרה, ברגע שהפרשה תדעך.

"נשים המעורבות בשערוריות פוליטיות נשכחות מהר, היות והן תומכות בשחקנים חשובים יותר", מסביר הפרופ' להיסטוריה מאוניברסיטת ויסקונסין, מרטי גווזלס, שהתמחה בשערוריות פוליטיות. "השחקנים הראשיים - הם הפוליטיקאים", הוא אומר.

להלן תקציר קורותיהן של נשות שערוריות העבר:

- טאי קולינס - דוגמנית ומלכת היופי של מדינת וירגיניה, טענה בבחירות 92' שקיימה יחסי מין עם הסנטור צ'ארלס רוב מוירגיניה במשך 18 חודשים. רוב טען שהם רק שתו כמה כוסיות ביחד והיא עשתה לו עיסוי בעירום. הוא נבחר לסנאט, למרות טענותיה. כיום קולינס כותבת סדרות לטלוויזיה ומתגוררת בקליפורניה.

- מייגן מרשק - עבדה עבור נלסון רוקפלר והפכה מפורסמת בן לילה כאשר המיליונר ומושל מדינת ניו-יורק מת מהתקפת לב בזרועותיה של גב' מרשק ב-26 בינואר 79'. מרשה שהיתה אז בת 27, אמרה שהם עבדו ביחד על כתיבת ספר אומנות. כיום היא מפיקת תוכניות חדשות ברשת הטלוויזיה CBS.

- דונה רייס - אהובתו של מועמד הדמוקרטים לנשיאות בשנות ה-80, גארי הארט. עיתונאים שדבקו באתגר שהציב להם הארט, לתפוס אותו על חם, הצליחו בכך, כשמצאו את רייס בזרועותיו של הארט על ספינת השעשועים "מוניק ביזנס". הוא פרש ממסע הנשיאות בעקבות כך.

רייס, בת 39 כיום, סירבה להצעות לקבל סכומי כסף גדולים מפלייבוי ופנטהאוז וכנוצריה טובה, שנולדה מחדש, היא מטיפה כנגד פורנוגרפיה ברשת האינטרנט.

מאז שנת 92' ניסו הקלינטונים לשכנע את הציבור האמריקני, שחיי הנישואים שלהם שבו להיות נורמליים, אולם מספר הנשים הטוענות שהתעסקו עם ביל קלינטון, הולך וגדל.

- דולי קייל בראונינג - טוענת שקיימה רומן, בהפסקות, עם קלינטון במשך 33 שנים, מאז ימי בית ספר התיכון, כשלמדו באותה כיתה. היא כתבה רומן בעילום שם, "מטרות הלב", אודות יחסיה המיניים עם קלינטון.

- ג'ניפר פלאוורס - הידועה ביותר מבין נשותיו של הנשיא, התפרסמה ב-92', במסע הבחירות הראשון של קלינטון לנשיאות. היא טענה לפרשיות אהבים עם הנשיא במשך 12 שנים, פרשיות אותן קלינטון הכחיש נמרצות. אולם, לפני שבוע, בעדותו לקראת משפטו עם פאולה ג'ונס, טוענים אנשים שהוא הודה בקיום יחסי מין עם פלאוורס.

- קוני חמזי - הראשונה שטענה שהתעסקה עם קלינטון, בשנת 84', כשהיה מושל מדינת ארקנסו. לדבריה, היא השתזפה בבריכת המלון בליטל רוק (בירת ארקנסו), כאשר עוזר של המושל הזמין אותה להכיר את קלינטון. היא וקלינטון חיפשו, ללא הצלחה חדר פנוי במלון. לטענת עוזריו, היא רמזה לקלינטון על רצונה לשכב עימו, אך הוא דחה אותה.

- פאולה ג'ונס - טוענת שקלינטון, המושל, הזמין אותה לחדרו במלון בליטל רוק ב-91', והפשיל מכנסיו והפעיל עליה לחץ מיני. המשפט אמור להתקיים במאי השנה, אלא אם כן יוקדם. החקירה של עורכי דינה בנושא חייו הפרטיים של הנשיא, הובילה למוניקה לווינסקי.

- קתלין ווילי - עבדה בבית הלבן. היא הכחישה בתחילה את טענתה של לינדה טריפ (האישה שהקליטה את שיחותיה עם מוניקה לווינסקי) שווילי יצאה לילה אחד ממשרדו של קלינטון כאשר שיערה פרוע ואיפורה מרוח על פניה, לאחר שהנשיא ניסה להתעלס עמה ב-93'. אולם, היום מפרסם הוושינגטון פוסט עדות בשבועה שאכן היו לה יחסים אירוטיים עם הנשיא (ראה ידיעה נפרדת). «מאת יעקב שרגל, ניו יורק «ההיסטוריה מוכיחה: הנשים המעורבות בשערוריות המין בוושינגטון - נשכחות במהרה «