הושלמה העיסקה למכירת השליטה בבורגר ראנץ' לפז לפי שווי של 9 מיליון דולר

בעקבות חתימת הסכם בין פז לרון לפיד, לפיו ימשיך לשמש מנכ"ל בורגר ראנץ' * בהסכם השליטה מופיע סעיף במב"י

מנכ"ל בורגר ראנץ', רון לפיד, אישר היום (ג') את ההסכם להעברת השליטה בחברה לפז. אמש נחתם הסכם עקרונות, על פיו רכשה פז %60.5 ממניות חברת בורגר ראנץ' מרכז (1983), בהן החזיקו ברי סקופ (%39.5) וחברת טעם ישראל (%21). "גלובס" פירסם לראשונה, לפני כחודש, כי בעלי בורגר ראנץ' מנהלים מו"מ למכירת השליטה בחברה.

במקביל, חתמה פז על הסכם עם לפיד. ללפיד, שימשיך להחזיק ב-%39.5 ממניות החברה ולשמש בתפקיד מנכ"ל, היתה זכות סרוב ראשונית למכירה. החוזה שנחתם בין לפיד לחברת פז תקף לפחות ל-4 שנים, ומופיעים בו סעיפים המגדירים את דרך ניהול החברה, זכויות המנכ"ל ומדיניות חלוקת הדיבידנדים. נודע כי במסגרת החוזה מופיע סעיף במב"י, המתייחס לאפשרות מכירת חלקו של אחד השותפים לשותף השני בחברה.

לדברי לפיד, נותרו בידיו זכויות רבות המאפשרות לו לנהל את החברה תוך כדי חופש פעולה מלא, בהתאם להנחיות מועצת המנהלים. לדברי הצדדים, יכובדו החוזים שנחתמו בין בורגר ראנץ' לבין חברת הדלק אלון, לפיהם לא יוכלו להיפתח סניפים של הרשת בתחנות פז עד סוף 99'.

ליו"ר מועצת המנהלים של החברה ימונה מנכ"ל פז, מודי בן ש"ך. בן ש"ך אמר, כי פז תשקיע מיליוני דולרים נוספים בפיתוח עסקי בורגר ראנץ'. ההסכם טעון אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים. על פי התוכנית, תמשיך בורגר ראנץ' לפתוח מסעדות, כולל בתחנות התידלוק של פז.

בן ש"ך אמר, כי פז החליטה להשקיע בבורגר ראנץ' מאחר שבחברה מעריכים את הפוטנציאל העיסקי שלה, על בסיס התוצאות העיסקיות. מדובר ברשת המסעדות הגדולה בארץ עם רמה תיפעולית גבוהה ביותר ומוצר שטעמו זכה להעדפה בולטת בקרב הישראלים, אמר בן ש"ך. החברה גייסה את שירותיו של ישראל אהרוני לבדיקת הצד התיפעולי והגסטרונומי של הרשת. לפיד אמר, כי הכניסה של פז לבורגר ראנץ' תפתח אפשרויות חדשות ותבסס את היתרון התחרותי של הרשת.

כיום מונה בורגר ראנץ' 70 מסעדות ומעסיקה כ-3,000 עובדים. היקף מכירות הרשת ב-1996 עמד על כ-180 מיליון שקל.

פז נמצאת בבעלות משותפת של משפחת ליברמן, בינו צדיק, קבוצת קלארידג' ומשפחת בן ש"ך. החברה מפעילה 220 תחנות תידלוק בפריסה ארצית. בשנתיים האחרונות השקיעה למעלה מ-100 מיליון שקל בשידרוג התחנות ובפיתוח עסקים נילווים לסביבת התידלוק. «מאת זהבה דברת «הושלמה העיסקה למכירת השליטה בבורגר ראנץ' לפז לפי שווי של 9 מיליון דולר «בעקבות חתימת הסכם בין פז לרון לפיד, לפיו ימשיך לשמש מנכ"ל בורגר ראנץ' * בהסכם השליטה מופיע סעיף במב"י