החברה לשירותי איכות הסביבה יוזמת הטמנת פסולת רעילה בהר סדום

מנהלת מו"מ מתקדם עם מפעלי ים המלח

החברה לשירותי איכות הסביבה, המפעילה את אתר הפסולת הרעילה ברמת חובב, מנהלת עם חברת מפעלי ים המלח מו"מ מתקדם להטמנת עשרות אלפי טונות פסולת רעילה ומסוכנת במנהרות המלח בהר סדום, במקום ברמת חובב. כך נודע ל"גלובס".

בחברה לשירותי איכות הסביבה ובמשרד לאיכות הסביבה, נבדקו בשנתיים האחרונות מספר אתרים חלופיים להטמנת פסולת רעילה ומסוכנת. בינואר 1994 הקים המשרד ועדה של מומחים לצורך בחינת חלופות להקמת האתר החדש לאחסנת פסולה רעילה, במקום האתר הקיים ברמת חובב.

אתר הפסולת ברמת חובב מוגדר על ידי גורמי איכות הסביבה ומפעלי הכימיה בארץ כ"פצצת זמן כימית". בשנים האחרונות, על רקע גידול משמעותי בכמות הפסולת הרעילה המובאת לאתר, התגלו מקרים רבים של טיפול כושל ורשלני בפסולת הרעילה באתר.

לדברי מנכ"ל החברה לשירותי איכות הסביבה, זאב צל, מנהרות המלח בהר סדום נמצאו מתאימות לייעוד החדש. לדבריו, המו"מ עם מפעלי ים המלח מתבסס על ניסיון מוצלח של הטמנת חומרים מסוכנים במכרות מלח באירופה, שיטה שהוכיחה את עצמה בטיפול בחומרים מסוכנים, אך לא מסיסים ולא נדיפים.

לדבריו, חברה גרמנית שביצעה סקר טכני של השיטה העלה כי היא מתאימה למנהרות המלח בסדום. «מאת גדי גולן «החברה לשירותי איכות הסביבה יוזמת הטמנת פסולת רעילה בהר סדום «מנהלת מו"מ מתקדם עם מפעלי ים המלח