החברה שחישמלה את קונצרן כור

בסוף החודש תיסגר חברת חוסן

בשבוע שעבר ערך קונצרן כור מסיבת פרידה צנועה מהעובדים הספורים שנותרו בחברת יבוא מוצרי החשמל חוסן. ההחלטה לסגור את חוסן נפלה, לאחר שחברה זו גרמה לקונצן תוך שנתיים הפסד של יותר מ-60 מיליון שקל, מרכז ההפסדים המשמעותי ביותר של כור.

הפעילות שעוד נותרה בחוסן, ושעל העברתה ליבואן אחר מתקיים היום מו"מ, היא יבוא מוצרי מג'ימיקס (מעבדי מזון) והובר (שואבי אבק, מכונות כביסה). אשתקד נמכרה על ידי חוסן זכיינות יבוא מוצרי טושיבה, שככל הנראה הסבה לה את עיקר ההפסד ב-97'.

בשנת 87', קשה להאמין היום, נבחרה חוסן, המוחזקת על ידי כור (%90) ומשפחת חכמי (%10), על ידי הובר העולמית כמפיץ הטוב ביותר שלה, בהשוואה לגודל האוכלוסייה. באותה שנה הכפילה חוסן את היקף המכירות לעומת 86'.

למרות שבתחילת שנת 94' רכשה כור %40 ממניות חוסן שהחזיקו בני הזוג מיכל ומשה חכמי, הוחלט בהנהלת כור שנתיים מאוחר יותר על מכירת החברה. באותה שנה נוהלה חוסן על ידי סבינועם אביבי (יו"ר דירקטוריון) והמנכ"ל ישראל גל.

אלא שניסיונות המכירה שנעשו בשנה וחצי האחרונה, בין היתר, לחברת אמפא, עלו בתוהו, כתוצאה מההפסדים הגדולים שנצברו בחוסן והתחזיות הקודרות לגבי תוצאותיה בעתיד. מספר העובדים בחוסן צומצם בשנה האחרונה מ-50 ל-15. מטעם כור מטפל כיום דוד גולומב, מבקר הפנים, בחיסול פעילותה של חוסן. גולומב סירב להגיב לפניית "גלובס".«שי שלו«החברה שחישמלה את קונצרן כור«בסוף החודש תיסגר חברת חוס