המימון של קבוצת הפועל חיפה - באמצעות חברה משותפת של רובי שפירא ויעקב אנגל

החברה סיכמה עם ההסתדרות, בניית פרוייקט נדל"ן במקום איצטדיון קריית-חיים

איש העסקים רובי שפירא, אינו מממן בשנה האחרונה לבדו את פעילותה של קבוצת הכדורגל הפועל חיפה. ל"גלובס" נודע, ששפירא עושה זאת גם בעזרת החברה החדשה שהוקמה לצורך בניית פרוייקט איצטדיון קריית-חיים. חברה זו מזרימה מיליוני שקלים לתקציב קבוצת הכדורגל של הפועל חיפה, המוערך בכ-10 מיליון שקל בשנה.

בחברה שותפים שפירא, ושותפו לעסקים אבי אבקסיס (%50), והיזם יעקב אנגל (%50). בשנים האחרונות היה ידוע שהמימון של הפועל חיפה נעשה אך ורק על ידי שפירא.

בסוף השבוע נחתמה סופית עיסקת איצטדיון קריית-חיים, בין חברת הנכסים של ההסתדרות, לבין החברה החדשה. במסגרת העיסקה, יוקם פרוייקט נדל"ן גדול על שטח האיצטדיון. "גלובס" כבר פירסם לפני שבועיים, כי חברת הנכסים של ההסתדרות, החליטה לחתום על העיסקה הסופית, לאחר שהוכנסו בה מספר שינויים לטובתה.

אחד השינויים, מטיל על היזמים לממן את כל השינויים של תוכנית בניין העיר, בהשקעה של מאות אלפי דולרים. עוד נודע ל"גלובס", כי היזמים התחייבו להקים שני איצטדיונים חלופיים לאיצטדיון קריית-חיים, והם ישמשו כמגרשי אמונים של הפועל חיפה.

כמו כן נודע, כי בתוך 120 יום, יעבירו היזמים להסתדרות, את יתרת הכסף עבור רכישת %50 מהזכויות בקרקע. התשלום הראשון בסך 5.1 מיליון שקל, הועבר להסתדרות בימים האחרונים. התשלום השני יהיה בסך 9.2 מיליון שקל.

יצויין, כי ההסתדרות אמורה להמשיך ולהחזיק ב-%50 מהזכויות בקרקע, ולקבל %50 מהרווחים שיניב הפרוייקט. בפרוייקט יהיו כ-2,500 דירות ושטחי מסחר בהיקף אלפי מ"ר, על שטח של 185 דונם. היזמים צופים רווחים של כ-100 מיליון דולר, על השקעה של כ-400 מיליון דולר. לפי תחזית היזמים, מחיר ממוצע של דירה בפרוייקט, יהיה 170-160 אלף דולר לדירה של 4 חדרים בשטח כ-100 מ"ר.

עלות הקמת האיצטדיונים החלופיים היא כמה מיליוני דולרים. השותפות מתחייבת להמשיך ולממן באופן חלקי את פעילות הפועל חיפה, כפי שנעשה בשנה האחרונה.

(ראה "עיתונים בארץ" עמ' 70). «מאת דוד חיון «המימון של קבוצת הפועל חיפה - באמצעות חברה משותפת של רובי שפירא ויעקב אנגל «החברה סיכמה עם ההסתדרות, בניית פרוייקט נדל"ן במקום איצטדיון קריית-חיים