הנגבי מציע להחיל ללא הגבלת זמן את האיסור על יבוא בשר לא כשר

למרות שחוק חופש העיסוק מגביל חוקים מסוג זה ל-4 שנים

שר המשפטים, צחי הנגבי, הביא היום לאישור הממשלה הצעת חוק לשינוי חוק יסוד חופש העיסוק, בעקבות ההסכם הקואליציוני שנחתם עם הקמת הממשלה ביוני 1996. על פי ההצעה, ישונה סעיף 8 לחוק, שכיום קובע, כי חקיקה מאוחרת הנוגדת את חוק היסוד ואשר התקבלה על אף חוק היסוד, ברוב של 61 חברי כנסת, תעמוד בתוקפה למשך 4 שנים בלבד.

מאז חקיקת חוק היסוד, התקבל במסגרת זו רק חוק הבשר ומוצריו, שתוקפו עומד לפוג החודש. החוק מאפשר למנוע יבוא של בשר לא כשר.

על פי הצעתו של הנגבי, לא תחול מיגבלת זמן של 4 השנים על חוק נוגד שהתקבל במהלך השנה שלאחר חקיקת חוק יסוד חופשי העיסוק. אם תתקבל הצעת החוק, תוסר מיגבלת הזמן מעל חוק הבשר ומוצריו, והוא יעמוד בתוקפו ללא הגבלת זמן.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב, כי חוק הבשר ומוצריו נועד "לאזן בין ערכי יסוד מתחרים של חופש העיסוק מזה, ושל היות המדינה - מדינה יהודית מזה, תוך שמירה על סטטוס קוו ששרר בתחום ייבוא הבשר מאז הקמת המדינה".

לדברי הנגבי, צורת תיקון זו של חוק היסוד, מבטיחה את שמירת ההרמוניה החקיקתית מחד, ומאפשרת את הגמישות הראויה במקרה מיוחד זה, מאידך. לדבריו, תיקון חוק היסוד נעשה בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה, ומאפשר, בין היתר, את קיום ההסכם הקואליציוני בעניין חוק בשר ומוצריו. «מאת הדס מגן «הנגבי מציע להחיל ללא הגבלת זמן את האיסור על יבוא בשר לא כשר «למרות שחוק חופש העיסוק מגביל חוקים מסוג זה ל-4 שנים «מאת הדס מגן «הנגבי מציע להחיל ללא הגבלת זמן את האיסור על יבוא בשר לא כשר «למרות שחוק חופש העיסוק מגביל חוקים מסוג זה ל-4 שנים