הנציבות האירופית מתכננת לפרסם נתונים על ציות כל מדינה להנחיות השוק האחיד

לאור החשש שהממשלות האירופיות מתמקדות בהיערכות לאיחוד המוניטרי, ומזניחות את חופש מעבר הסחורות, ההון וכוח העבודה

הנציב האירופי לענייני השוק האחיד, מאריו מונטי, מתכנן לפרסם "גיליון ציונים" לכל אחת מ-15 מדינות האיחוד האירופי, שיסקור את מידת עמידתה של כל מדינה בקריטריונים של גוש הסחר האירופי האחיד - גילה הבוקר ה"פייננשל טיימס".

העתון כתב שהנציבות האירופית מודאגת מכך שמדינות האיחוד אינן ממלאות אחר ההנחיות הנוגעות לחופש הסחר וההתחרות בתחומי האיחוד האירופי, והממשלות מעדיפות להתמקד כעת בעמידה בקריטריונים של אמנת מאסטריכט לאיחוד המוניטרי האירופי.

"גיליון הציונים" שתכין נציבות האיחוד האירופי יכיל נתונים רבים: החל בסיבסוד ממשלתי של עסקים מקומיים, החורג מן ההנחיות שנועדו להבטיח התחרות חופשית והוגנת, וכלה בתלונות של אזרחים ועסקים ממדינות באיחוד, שנמנע מהם להעביר באופן חופשי כספים ממדינה למדינה, או להתחרות על בסיס שווה עם עסקים מקומיים.

הנציב מונטי מסר לפייננשל טיימס, שלדעתו, "גיליון ציונים" פומבי יקשה על המדינות העברייניות להתעלם מההנחיות הנוגעות לחופש הסחר, תנועות ההון והעובדים. הוא מתכוון להציג את הרעיון בפיסגת ראשי מדינות האיחוד האירופי באמסטרדם ביוני.

גרמניה וצרפת, מדינות הציר של האיחוד האירופי, נמנות עם המפירות הגדולות ביותר של הנחיות השוק האירופי האחיד - מעבר חופשי של סחורות, שירותים, הון וכוח עבודה. בפינלנד, אוסטריה, איטליה, גרמניה ויוון, יותר מ-%10 מההנחיות שפירסמה בריסל לעניין זה אינם נכללים בספרי החוקים הלאומיים. רק דנמארק והולנד קרובות לציות להנחיות השוק האירופי האחיד.

בכמה ממדינות האיחוד קיימת חקיקה המונעת יבוא סחורות המיוצרות על ידי מדינות אחרות. גרמניה, למשל, אינה מתירה ייבוא של מזון תינוקות מספרד, משום שיש בו תכולה גבוהה של קוטלי מזיקים. «בלומברג, לונדון «הנציבות האירופית מתכננת לפרסם נתונים על ציות כל מדינה להנחיות השוק האחיד «לאור החשש שהממשלות האירופיות מתמקדות בהיערכות לאיחוד המוניטרי, ומזניחות את חופש מעבר הסחורות, ההון וכוח העבודה