הערב - חתימת ההסכם להעברת הייצור ממפעל סנפרוסט למפעל פרי העמק

חבר ועד העובדים: מפעל סנפרוסט באשדוד ימשיך לפעול כחודשיים עד סגירתו

ההסכם להעברת פעילות הייצור של סנפרוסט לפרי העמק צפוי להחתם הערב (ג'). ל"גלובס" נודע, כי מנכ"ל סנפרוסט, אהרן לימור, כינס היום את חברי הנהלת המפעל באשדוד, והודיע להם על הצעדים הצפויים.

כפי שפורסם ב"גלובס", יוחכר מפעל פרי העמק במגדל העמק, המצוי כיום בבעלות חברת אגריפארם, לסנפרוסט. ייצור הירקות הקפואים יועבר לפרי העמק מהמפעל באשדוד.

חברת אגריפארם נמצאת בבעלות יורם בן-עמי ומסעוד אליחעני. החברה רכשה לפני כחודשיים את חלקה של אמפל (%58) בפרי העמק. אגריפארם התחייבה להפעיל את פרי העמק כעסק חי ולפעול להבראתה. היא התחייבה להעמיד לרשות פרי העמק הזרמות נוספות לשיפור ההון החוזר, בהלוואת בעלים ובדרך אחרת, בסכום של 5 מיליון שקל לפחות.

לפני מכירתו, סבל פרי העמק מהפסדים שהביאו אותו לגרעון בהון העצמי. רכישת פרי העמק ע"י בן-עמי ואליחעני נעשתה כחלק ממהלך כולל, בסופו, כפי שפורסם ב"גלובס", אמורות פעילויות סנפרוסט ופרי העמק להתמזג. הייצור יעבור כאמור לפרי העמק, והשיווק יישאר בידי סנפרוסט. כחלק ממהלך זה פוטרו לפני כשבועיים 25 עובדי חברת פרי העמק שיווק בפתח-תקוה.

בעקבות ההסכם, אמור כושר הייצור של ירקות קפואים בשוק להצטמצם בכ-6,000 טון בשנה. כיום יש עודף כושר ייצור בתחום זה, וזו אחת הסיבות לקשיים של המפעלים בתחום.

כלל ניהלה מו"מ גם עם חברת יונילבר ושטראוס, אולם נראה, כי לאחרונה הגיעה למסקנה, כי היא מעדיפה מהלכי התייעלות וסגירת המפעל באשדוד על פני מכירתו לגורם שלישי. נודע, כי כלל ביקשה סכומים גבוהים עבור מכירת הפעילות, ולכן לא הגיעה לסיכומים בעניין זה.

אחד מנציגי ועד העובדים של סנפרוסט אמר היום, כי על פי ההסכם עם כלל, ימשיך המפעל לפעול במשך כחודשיים נוספים עד לסגירתו. עם חתימת ההסכם עם פרי העמק, יחלו דיונים על פיצויים מוגדלים לעובדים. «מאת זהבה דברת «הערב - חתימת ההסכם להעברת הייצור ממפעל סנפרוסט למפעל פרי העמק «חבר ועד העובדים: מפעל סנפרוסט באשדוד ימשיך לפעול כחודשיים עד סגירתו