הראל המשמר הגישה הצעת רכש למחיקת מניות סהר ביטוח

מחיר הצעת הרכש גבוה ב-%9 משווי סהר בבורסה * יאיר המבורגר: "אותם %11 שמחזיק המיעוט בחברה לא מאפשרים לבצע פעילות התייעלות נדרשת"

שנת 96', שלבטח תיזכר גם כשנת הצעות הרכש, מסתיימת באקורד הולם. קבוצת הביטוח הראל המשמר שבשליטת משפחת המבורגר, הגישה היום הצעת רכש למניות המיעוט בחברת הבת סהר ביטוח. הראל המשמר מחזיקה %89 בסהר, ומציעה תמורת יתרת המניות 12.6 מיליון שקל, מחיר של 9.8 שקל למניה, הגבוה ב%9 משער המניות בבורסה. ביצוע הצעת הרכש מותנה בהיענות של מעל %55 ממחזיקי המניות המוצעות. לאחריה תימחק סהר ביטוח מהמסחר.

סהר ביטוח היא השלישית בגל הצעות הרכש האחרון, שכלל לפניה גם את נגב קרמיקה (הצעה חלקית) והפח. יאיר המבורגר, מבעלי השליטה בהראל המשמר, אמר היום, ש"במסגרת פעילות החברה כקבוצת ביטוח, אנחנו מאמינים שדווקא אותם %11 שבידי הציבור לא מאפשרים לבצע פעולות התייעלות, גם אם הדבר נכון לעשותו".

את סהר ביטוח רכשה הראל המשמר ממשפחת סחרוב בשנת 90'. החברה פועלת כמבטח בכל ענפי הביטוח (1.24 מיליארד שקל עתודות ביטוח חיים, 380 מיליון שקל ביטוח כללי), מפעילה שתי סוכנויות ביטוח (יעלים ווריטס) וחברה לנדל"ן. החל מה-1 בינואר 95' מנוהלים בחברה כל עיסקי הביטוח הכללי של קבוצת הראל המשמר, לרבות של חברת האחות שלוח הראל.

מחזיקי המניות בסהר ביטוח ראו השנה ברכה בעמלם. מניית החברה טיפסה ב-%80 מאז יום ה-21 באפריל. עם זאת העריכו היום גורמים בשוק ההון, כי המחיר שלפיו רוכשת הראל המשמר את החברה, אטרקטיבי ביותר לבעלי השליטה, בהתבסס על הנכס העיקרי שלה, עתודות ביטוח החיים. יאיר המבורגר לא מכחיש: "מחיר הצעת הרכש גם לאחר העליות בבורסה עדיין הולם את שווי החברה".

סהר תמשיך לדבריו להתנהל כחברה עצמאית, ולא תתמזג עם חברה אחרת בקבוצה, אם כי לדבריו נשקלים שיתופי פעולה שונים. בשלוש השנים האחרונות מגמגמות תוצאותיה העיסקיות של סהר, למרות רווחיות גבוהה בתיק ביטוח החיים.

הוצאות כבדות, שנגרמו בענף ביטוח כללי, בעיקר כתוצאה מגניבות רכב, וכן הפסדים מהשקעות, הסבו לסהר הפסד של 2 מיליון שקל ב-94' ושל 1.4 מיליון שקל ב-95'.

בתשעת החודשים הראשונים של 96' חזרה החברה להרוויח בעיסקי הביטוח הכללי, וסיימה את התקופה ברווח של 5.3 מיליון שקל לפני הוצאות חד פעמיות. הפרשה לקנס בגין עיסקת טיעון במשפט "קרטל הביטוח", שבו הואשמו החברה והמנכ"ל שלה לשעבר, מנחם הרפז, בסך 3 מיליון שקל; והפרשה נוספת למיסים נדחים, בגין ביטול ניכוי צילמר לצרכי מס, בסך 1.8 מ' שקל, הקטינו את הרווח ל-495 אלף שקל בלבד. «מאת שי שלו «הראל המשמר הגישה הצעת רכש למחיקת מניות סהר ביטוח «מחיר הצעת הרכש גבוה ב-%9 משווי סהר בבורסה * יאיר המבורגר: "אותם %11 שמחזיק המיעוט בחברה לא מאפשרים לבצע פעילות התייעלות נדרשת"