התארגנות סמויה של תעשיינים להחלפת נשיא התאחדות התעשיינים, דן פרופר

פרופר: "ברור לי שכולם מרוצים; אף אחד לא יתייצב מולי"

התארגנות סמויה של תעשיינים לאיתור מועמד להחלפתו של נשיא התאחדות התעשיינים, דן פרופר, מתגבשת בימים אלה. כך נודע ל"גלובס". גורם המעורב בנושא אמר ל"גלובס", כי הנושא מטופל באופן מאוד דיסקרטי "כדרכם של התעשיינים החברים בהתאחדות". לדבריו, חלק ניכר מהתעשיינים רוחשים הערכה רבה לפרופר כתעשיין, אך סבורים כי הגיע הזמן להחליפו כנשיא ההתאחדות בשל חוסר שביעות כללית.

בשיחות עם תעשיינים, ציינו חלקם נושאים כמו אי שיתוף תעשיינים בכירים בהתייעצויות, והתערערות בדימוי הציבורי של התאחדות התעשיינים. אותם תעשיינים סבורים, כי יש להעמיד בראש ההתאחדות נשיא בעל יכולת השפעה ציבורית וכריזמה גבוהים יותר.

כהונה של נשיא התאחדות התעשיינים נמשכת שנתיים, כאשר על פי התקנון, לא יכהן נשיא בתפקיד למעלה מ-3 קדנציות. פרופר נבחר ביוני 93', וביוני 97' הוא מועמד לבחירה מחדש.

התעשיינים המבקשים להחליף את פרופר, פועלים להצבת מועמד מולו בבחירות שייערכו ביוני. בין השאר, נשקלת אפשרות לפנות לתעשיינים כמו בני גאון, מיכאל שטראוס, דורון טמיר, יאיר רוטלוי ומיכאל לוי. האחרון פרש מההתאחדות לפני מספר שנים, במחאה על אופן ניהול הענינים.

בתגובה, אמר פרופר, כי הוא שומע על הנושא לראשונה. לדבריו, יתכן שמדובר באדם אחד או יותר, הממורמרים מהשינויים המתוכננים בהתאחדות התעשיינים במסגרת הקיצוצים והרה-ארגון, אך ידוע לו כי יש שביעות רצון כללית מפועלו כנשיא ההתאחדות. "רק לאחרונה ביצעה חברה חיצונית עבורנו סקר שביעות רצון אנונימי, והתוצאות היו מצוינות", אמר.

פרופר סבור כי "קרנה של התעשייה נמצאת בעליה", ולהתאחדות התעשיינים הישגים מרשימים שהביאו לכך. בין השאר, הוא ציין את הצלחת ההתאחדות במניעת ביטול השיפוי למעסיקים, הישגים בתחום הסכמי הסחר ועוד.

"אני מקבל הרבה עידוד ושבחים, ברור לי שכולם מרוצים ואני לא יודע מי הם הגורמים האנונימיים המנסים לצייר תמונה אחרת", אמר.

לדבריו, הוא מתכון להתייצב לבחירה ביוני, אלא אם יגיע למסקנה כי לא יוכל לחלק את הזמן הנדרש בין אוסם ובין הפעילות בהתאחדות. "מבחינת פעילותי בהתאחדות, ברור לי שאתייצב ביוני, ואין לי ספק כי אין כל מועמד אחר ואף אחד לא יתייצב מולי". «מאת אורנה רביב «התארגנות סמויה של תעשיינים להחלפת נשיא התאחדות התעשיינים, דן פרופר «פרופר: "ברור לי שכולם מרוצים; אף אחד לא יתייצב מולי"