התוכנית לבניית 420 אלף מ"ר במיתחם גלילותהרצליה - הופקדה בוועדה המחוזית

בעקבות הסרת התנגדותו של ראש עיריית הרצליה, אלי לנדאו

התוכנית לבניית 420 אלף מ"ר מסחר, משרדים ומלונאות ברמת-השרון, בין צומת גלילות לגבול הרצליה, הופקדה בשבוע שעבר. אם לא יוגשו התנגדויות תוך 60 יום, תוכל הועדה המחוזית לאשר את התוכנית. זהו פרוייקט המסחר והמשרדים הגדול ביותר המתוכנן באיזור ת"א לשנים הקרובות.

הפקדת התוכנית התעכבה במשך 13 שנים, בשל מחלוקת עם עיריית הרצליה על הסדרי התנועה. העירייה חששה, שבנייה באיזור החדש תנתק בין שני חלקי העיר.

באחרונה סוכם לבנות בין צומת גלילות לצומת הסירה את "מחלף הרב מכר", שיפתור את הבעיה. המחלף הרב-כיווני יאפשר נסיעה לכיוונים שונים, כולל תנועה בין שני חלקי הרצליה.

ראש המועצה המקומית רמת-השרון, אפרים חירם, ומתכנן המחוז, יוסי פרחי, שיכנעו את ראש עיריית הרצליה, אלי לנדאו, להסיר את התנגדותו לתוכנית. עיריית ת"א מבקשת, כידוע, להעביר את המיתחם לשטחה.

היזמים המקוריים של הפרוייקט הם אריה פילץ המנוח ובנו אברהם המנוח. הייזום נמצא כיום בידי הוועדה המקומית רמת-השרון. משפחת פילץ היא בעלת כ%17 מהשטח, עם זכויות בנייה לכ-70 אלף מ"ר. בעלים אחרים של הקרקע הם מינהל מקרקעי ישראל, תנובה, משפחת בן עזר, שמעון קדם (צ'פאי), יצחק תשובה וחברת חוף התכלת, הנמצאת בבעלות חיים רובין (מבעלי אשטרום) וקבוצת וילף-הלפרין מניו ג'רסי.

המיתחם נחשה לרזרבת הקרקע הגדולה האחרונה באיזור לבניית נכסים מניבים. שווי הפרוייקט במחירי מכירה נאמד ב-600 עד 800 מיליון דולר. בשלב ראשון ייבנו כ-200 אלף מ"ר, ובניית שלב ב' תתקדם לפי הביקוש. מתכנן הפרוייקט הוא פרופ' אדם מזור. «מאת אלעזר לוין «התוכנית לבניית 420 אלף מ"ר במיתחם גלילותהרצליה - הופקדה בוועדה המחוזית «בעקבות הסרת התנגדותו של ראש עיריית הרצליה, אלי לנדאו