ועדת הכנסת הסירה את חסינותו של רפאל פנחסי על פי בקשתו

יועמד לדין באשמת שימוש לא חוקי בכספי מימון הבחירות

ועדת הכנסת החליטה היום (ב') להסיר את חסינותו של ח"כ רפאל פנחסי, על פי בקשתו, כדי לאפשר ליועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין באשמת בשימוש לא חוקי בכספי מימון הבחירות של תנועת ש"ס 1988 ובדיווח כוזב למבקרת המדינה.

ההחלטה התקבלה פה אחד, ללא דיון בבקשתו החוזרת של היועץ המשפטי לממשלה, שהוגשה אמש. בג"ץ דחה בשבוע שעבר את עתירתו של פנחסי, אשר טען, כי הוועדה איננה מוסמכת לחזור ולדון בהסרת החסינות, בעקבות ההחלטה בכנסת הקודמת שלא להסיר את חסינותו.

ההחלטה שלא לקיים את הדיון התקבלה קודם לכן בוועדת הכנסת בדלתיים סגורות. ביטול הדיון נועד למנוע ממיכאל בן-יאיר להופיע בוועדה בעניין זה. בן-יאיר ביקש להשתתף בדיון למרות מכתבו של פנחסי, שהחליט אמש במפתיע לוותר על החסינות, בעקבות פסיקת בג"ץ ולאחר התייעצות עם פרקליטו, עו"ד דן אבי-יצחק.

בדיון הסגור של הוועדה עלה החשש, שבן-יאיר מבקש לנצל את הבמה לדיון עקרוני פומבי בעניין החסינות. הח"כים קבעו, כי מהלך זה איננו לעניין בנסיבות החדשות שיצר פנחסי, ובמקום לנקוט בצעד פוגע של אי הזמנת היועץ המשפטי, סוכם למנוע את הדיון כדי לבטל את הצורך בהזמנתו. «מאת צבי לביא «ועדת הכנסת הסירה את חסינותו של רפאל פנחסי על פי בקשתו «יועמד לדין באשמת שימוש לא חוקי בכספי מימון הבחירות