חוגלה היא היצרן המוביל במכירות

טיטולים ונקה 7 הם עדיין המותגים המובילים

חוגלה היא היצרן המוביל במכירות, במונחים כספיים, בדירוג יצרני מוצרי הלא מזון בארץ. טיטולים ונקה 7, הם עדיין המותגים המובילים בדירוג מותגי הלא מזון. כך עולה, מדירוג הלא מזון, יצרנים ומותגים, לחודש ינואר 1998, שנערך במיוחד עבור "גלובס" ע"י נילסן ישראל.

החודש מתווסף לדירוג גם דירוג כספי של יצרנים מובילים במגזר הקמעונאי המבורקד. דירוג זה יאפשר לבדוק מיהן החברות המרוויחות ביותר, בתחום מוצרי הלא מזון. הדירוג כולל יצרנים מקומיים ויצרנים זרים, שמוצריהם משווקים בארץ. בתחילת 98' הוחלף בדוחו"ת נילסן ישראל דירוג המשווקים בדירוג היצרנים. לדעת מנהלי נילסן, משקף דירוג יצרנים בצורה טובה יותר את מבנה השוק. עקב כניסת חברות בינלאומיות בשנים האחרונות, עלתה חשיבות מקור המוצר בעיני היצרנים, המשווקים והצרכנים כאחד. נתון זה לא בא לידי ביטוי בדוחו"ת הקודמים. עקב ריבוי המשווקים המקומיים, בניתוח נתוני השוק קיימת חשיבות רבה לאיתור מקומם של היצרנים בשוק. לדוגמא: שסטוביץ מיבא ומשווק את קולגייט, פלמוליב וג'ילט. רק דרך דירוג יצרנים ניתן לזהות את משקלו של כל אחד מהיצרנים הללו.

בדירוג היצרנים מופיעים 15 יצרנים מקומיים וזרים. בחודש ינואר מובילה, כאמור, חוגלה את דירוג היצרנים בתחום הלא מזון. לחוגלה המותגים טיטולים, מולט, לילי, צבעוני, שמורת טבע ואחרים. יחד עם זאת, משווקת חוגלה גם את מוצרי קימברלי-קלארק, בהם חיתולי האגיס ומגבונים. קימברלי-קלארק מופיעה בדירוג המוצרים בנפרד מחוגלה וכך ניתן לאמוד את כוחה בארץ טוב יותר.

פרוקטר אנד גמבל נמצאת במקום השלישי. מוצרי החברה - אבקת הכביסה אריאל, שמפו פנטן פרו וי, חיתולי פמפרס ועוד, מיובאים ומשווקים ע"י חברת דיפלומט. בדירוג היצרנים מצויים בינואר 8 יצרנים מקומיים ו-7 יצרנים זרים. יחסי כוחות המאפיינים מאד את המתרחש בארץ, בתחום מוצרי הלא מזון. כך סנו היא היצרן השני במכירות ואילו פרוקטר אנד גמבל היא השלישית.

שינוי נוסף בדירוג הוא שמהחודש יפורסם דירוג מוצרי המזון ומוצרי הלא מזון, לסירוגין. בחודש ינואר מתפרסם דירוג מוצרי הלא מזון ובחודש פברואר יתפרסם דירוג מוצרי המזון.

בחודש ינואר שמרו החיתולים החד-פעמיים על מקומם: טיטולים של חוגלה שמרו על המקום הראשון בדירוג הכספי ועל מקומם בדירוג הכמותי. האגיס של חוגלה קימברלי נשארו במקום השני, פמפרס בייבי דריי במקום השלישי, וליטופים של סנו נותרים מספר 5 בדירוג הפנימי של החיתולים החד-פעמיים.

החודש אוחד תחום נייר הטואלט עם תחום מוצרי הנייר. שינוי זה הביא לשינויים בדירוג. מולט, לילי, גילי וצבעוני, כולם של חוגלה לבד מגילי של גדיש, מובילים את התחום ומופיעים בדירוג.

בתחום חומרי הכביסה שמרו בדין, קולון, אריאל וסוד על מיקומם בדירוג הכספי. אריאל, של פרוקטר וגמבל, ביבוא דיפלומט, מקדימה את קולון של בנקיסטר, ביבוא גורי ואת סוד סופט, שנכנסה היישר למקום ה-20.

פנטן פרו וי של פרוקטר אנד גמבל, שומר על בלעדיות בתחום השמפו, אולם ירד מהמקום ה-12 ל-16 בדירוג הכספי ול-18 מה-11 בדירוג הכמותי. שמפו הוואי של הנקל סוד יצא מהדירוג הכמותי.

אל הדירוג הכספי נכנסו משחת השיניים מרידול, של טבע בשיווק דנשר, למקום ה-12, מגיני תחתון אולדייס של פרוקטר וגמבל, ביבוא דיפלומט למקום ה-18, סבון רחצה קמיל בלו של ד"ר פישר למקום ה-19 וכאמור סוד סופט, של הנקל סוד למקום ה-20. נוזל לניקוי כלים פיניש בשיווק דנשר יצא מהדירוג.

מרידול חזרה אל הדירוג הכמותי למקום ה-12, נוזל ניקוי כלים פלמוליב למקום ה-16 ונוזל הניקוי פנטסטיק למקום ה-20. מגן תחתון אולדייס יצא מהדירוג הכמותי.

דירוג המותגים של "גלובס", מבוסס על דיווחי פאנל הצרכנים של נילסן ישראל. בחודש ינואר נתקבלו דיווחים מ-2,200 משקי בית, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה בארץ. הדיווחים כוללים את כל הרכישות שביצע הפאנל ברשתות השיווק, חנויות הרווחה, צרכניות חרדיות, חנויות בהנחה ומינימרקטים פרטיים.

הדיווח לא מכסה חנויות מכולת שכונתיות ושווקים פתוחים. הדירוג הוא של מוצרים בודדים ונבנה על פי חלופות של נפח הוצאה כספי וכמות ביחידות מוצר. טבלת המותגים בנויה על פי קטגוריות מוצרים. «מאת זהבה דברת «חוגלה היא היצרן המוביל במכירות «טיטולים ונקה 7 הם עדיין המותגים המובילים «מאת זהבה דברת «חוגלה היא היצרן המוביל במכירות «טיטולים ונקה 7 הם עדיין המותגים המובילים