טל שיר: "האפיליאיישן הקיימים יתחלפו מהר מאוד בהשתלטויות"

לדבריו, "אם הסוכנות רוצה לשכנע לקוחות בינל' להעביר את תקציביה, היא צריכה לשכנע אותם שהיא שולטת בחברה המקומית"

מאחורי תפירת עיסקת פובליסיס-אריאלי עומד הכלכלן פרופ' חיים בן שחר, שניהל את המו"מ מתחילתו מול הדרג הבכיר ביותר של סוכנות פובליסיס, דהיינו הנשיא, מוריס לוי, וסגנו, ז'אן פול מורן.

מנכ"ל אריאלי, עמוס טל שיר, אמר היום, בראיון ל"גלובס": "חיפשתי קשר שיפתח לנו אופציות אסטרטגיות מעבר לאלה שהיו לנו במסגרת האפילאיישן הקודם. בציר העניין עמדו אסם-נסטלה כלקוח מרכזי, וכן אופציות ללקוחות בינלאומיים נוספים, כמו קוקה קולה, רנו ולוריאל. מיפוי הסוכנויות העלה שתי אפשרויות, כשהטובה בהן, עליה המלצתי, היתה זו של פובליסיס, שהיא חברה אסטרטיבית ורלוונטית מבחינת הלקוחות באיזור".

טל שיר סימן את פובליסיס ובן שחר יצא לדרך. הוא יצא לפאריז בתחילת יוני להיפגש עם לוי. שבוע לאחר מכן הגיע לוי בעצמו לישראל לביקור חשאי בפירסום אריאלי, ומאוחר יותר התייצב גם סגן הנשיא, ז'אן פול מורן, במשרד הישראלי. מכאן התגלגלו הדברים בקצב מואץ. גובשו החלטות עקרוניות, כשהנחת היסוד היתה קניית שליטה בחברה.

על פי העיסקה שנחתמה, יישאר אורי אריאלי בתפקיד היו"ר וטל שיר יוסיף לכהן כמנכ"ל יחיד. שניהם יהיו כפופים למנהל האיזורי מטעם פובליסיס, אליו הם מחוייבים בדיווח ישיר. ומעבר לכך עליהם לדווח על פעילות המשרד פעם בחצי שנה לנשיא פובליסיס.

"לפובליסיס יש פילוסופיה מקצועית שאומרת חדשנות, דינמיות וקריאטיביות", אומר טל שיר. "הסיטואציה השיווקית והפירסומית בישראל דורשת חברת פירסום בינלאומית שהיא דינמית, ולא כבדה מרוב גודלה. פובלסיס היא ענק זריז. שם המשחק הגלובליסטי הוא תיאום בין אסטרטגיות השיווק הרב לאומיות לבין ההוצאה לפועל הקריאטיבית בהתאם לצרכים המקומיים. הם ידועים ביכולתם לבצע את התיאומים האלה, באמצעות רשת של מנהלים איזוריים ומטה בפאריז".

בהתייחס לנושא תכנון המדיה אומר טל שיר: "לפובליסיס זרוע של חברת מדיה בשם אופטימדיה, והדבר מקנה לאריאלי אופציה של שימוש בידע, במחקרים וכן השמת שיטות במסגרת עבודה של 'סלקטמדיה', מחלקת המדיה של המשרד, וגם פותח את האופציה, אם וכאשר תהיה רלוונטית, להפעלת חברת מדיה.

"השיחות האפלטוניות בארץ על אפיליאיישן ורכישה של %20 יעברו מהר מאוד להשתלטויות, ויש לכך סיבה אסטרטגית: חברת פירסום בינלאומית לא יכולה להתחייב ללקוחותיה הבינלאומיים על רמת שירות, אלא אם כן היא שולטת על משרד הפירסום המקומי.

"כוח רב לאומי כמו פובליסיס יכול להגדיל את הנתח של פירסום אריאלי בלקוחות בינלאומיים, שכבר פועלים בשוק הישראלי, ובוודאי מייצר אופציות ללקוחות נוספים של פובליסיס. אם הסוכנות רוצה לשכנע את הלקוחות הבינלאומיים להעביר את תקציביה, היא צריכה לשכנע אותם שהיא שולטת ויש לה מחוייבות מלאה בחברה המקומית", דברי טל שיר. « «טל שיר: "האפיליאיישן הקיימים יתחלפו מהר מאוד בהשתלטויות" «לדבריו, "אם הסוכנות רוצה לשכנע לקוחות בינל' להעביר את תקציביה, היא צריכה לשכנע אותם שהיא שולטת בחברה המקומית"