יאיר תמיר מחפש שותף ל"סאבווי"

שוקל למכור מניותיו בברגר קינג לגורם שלישי

יאיר תמיר רשת סאבווי מתכוונת להכניס משקיע לחברה. כך נודע ל"גלובס". יאיר תמיר רכש את סאבווי ביוני השנה תמורת כ-800 אלף דולר מהבעלים הקודמים - יורשי חגי חריזמן ושותפיו. ל"גלובס" נודע, כי תמיר ניהל מגעים עם החברות טמפו וסונול, וכיום הוא נמצא במו"מ מתקדם עם גורם שלישי.

תמיר אמר ל"גלובס" בתגובה, כי אכן מתנהלים מגעים לצירוף משקיע לסאבווי. לדבריו, הצטרף למו"מ משקיע פרטי, אשר עשוי להשתלב עם אחת הקבוצות. הוא הוסיף, כי נשקלת גם האפשרות של מכירת מניותיו בברגר קינג לגורם שלישי, לצורך הזרמת הון לחברה.

תמיר מחזיק בכ-%10 ממניות ברגר קינג בישראל, ושווי חלקו מוערך בכ-1.5 מיליון דולר. לדבריו, מתעניינים מספר גורמים ברכישת המניות. תמיר אמר, כי בחודש הבא יסתיים הליך משפטי הנוגע ל-%5 נוספים בחברה, המגיעים לו לדבריו.

עם רכישת סאבווי היו ברשת 15 סניפים עם מחזור מכירות של כ-2.8 מיליון דולר. ב-4 החודשים האחרונים גדל מספר הסניפים ל-21, כולל סניף באל-בירה. לדברי תמיר, תסיים סאבווי את 1996 עם 24 סניפים ומחזור מכירות של כ-4 מיליון דולר.

לרשת סאבווי הסכם בלעדיות להפעלת סניפים בתוך חנויות הום סנטר. כמו כן, יש לה הסכם עם סונול להקמת 25 חנויות בתחנות החברה ובחנויות הנוחות שיוקמו בעתיד ע"י סונול וקו-אופ הריבוע הכחול. כמו כן, מתנהלות שיחות לחיבור רשת הגלידריות TCBY לרשת סאבווי במתכונת דומה לפעילות בארה"ב.

רשת ברגר קינג נמצאת בבעלות חברת ריקמור: משולם ריקליס, יאיר חסון וחברת קמור, בבעלות אהרן אחיעז ודן ברנר. «מאת זהבה דברת «יאיר תמיר מחפש שותף ל"סאבווי" «שוקל למכור מניותיו בברגר קינג לגורם שלישי