יעקב אנגל מצטרף לעיסקת רובי שפירא לבנייה על מתחם איצטדיון קרית חיים

שווי הפרוייקט במחירי מכירה - כמיליארד שקל * שלוס: איננו חייבים בפרסום מיכרז

הקבלן והיזם החיפני יעקב אנגל מסר היום (א'), כי בעקבות חתימת ההסכם בין רובי שפירא לבין ההסתדרות, בעניין מיתחם איצטדיון קריית חיים, ייכנס לתוקפו הסכם בינו לבין שפירא, ולפיו יהיה שותף ב-%50 מתוך זכויותיו של שפירא בפרוייקט. לדברי אנגל, יחד עם שפירא יהיה שותף גם אבי אבקסיס, הפועל עימו בעסקים אחרים. בעקבות כך, חלוקת הבעלות בפרוייקט האיצטדיון תהיה: שפירא ואבקסיס - %25, אנגל - %25 וההסתדרות - %50.

לפי ההסכם שנחתם בסוף השבוע, מקבלת קבוצת שפירא %50 מהזכויות תמורת 13.8 מיליון שקל, ותמורת העברה להסתדרות של מחצית מהרווחים בפרוייקט הנדל"ני שיוקם על שטח האיצטדיון. לדברי אנגל, מתוך הסכום שתשלם הקבוצה, 5 מיליון שקל משולמים ישירות עבור הזכויות, ואילו 8.8 מיליון שקל משולמים כהלוואה להסתדרות, שתוחזר מתוך הרווחים של הפרוייקט.

לדבריו, הקבוצה תקים במסגרת הפרוייקט 3,000-2,000 דירות, דבר שיעלה את צבר ההזמנות של קבוצת אנגל ל-1.5 מיליארד דולר. שווי הפרוייקט במחירי מכירה הוא כמיליארד שקל.

מנכ"ל חברת הנכסים של ההסתדרות, עליזה שלוס, אמרה ל"גלובס", כי הוחלט שלא לפרסם מיכרז למכירת הזכויות בפרוייקט, בין היתר משום שבשנת 1993 נתנה ההסתדרות לשפירא זכות שימוש תמידית, ללא הגבלת זמן, באיצטדיון קריית חיים, כל עוד הוא ממשיך להיות הבעלים של הפועל חיפה. המשמעות היא, כי יזם אחר שהיה מקבל את זכויות הפרוייקט, היה נתקל בבעיות בכל הקשור לפיתוח חופשי של המקרקעין.

לדברי שלוס, ההסתדרות לא היתה חייבת במיכרז, משום שחוק חובת המיכרזים אינו חל עליה. היא סבורה, כי "ההסתדרות עשתה עיסקה טובה מאוד, גם בהתחשב בכך שלשפירא היתה זכות סירוב ראשונה על הפרוייקט, אותה קיבל בשנת 1994".

שלוס אמרה, כי הצדדים יכולים לסגת מהעיסקה בתוך חמש שנים, אם מינהל מקרקעי ישראל לא יאשר את שינוי הייעוד של הקרקע. לדבריה, הסכם העקרונות ניתן להפרה תוך 45 יום על ידי כל אחד מהצדדים. עוד אמרה שלוס, כי שפירא מחוייב להמשיך ולהפעיל את קבוצות הכדורגל של הפועל חיפה, כל זמן שאין שינוי יעוד של הקרקע.

היא הוסיפה, כי אם לא ישונה היעוד, הסכם 1993 יחזור לתוקפו, כלומר: לשפירא תישאר הזכות להמשיך ולהשתמש באיצטדיון, כל עוד הוא מפעיל את קבוצות הפועל חיפה. ואולם, במקרה כזה, יותנה בכך שהוא עצמו ישא בעלויות האחזקה של האיצטדיון - כ-1.5 מיליון שקל בשנה. כיום, נושאת ההסתדרות בעלויות אלו.

(ראה "גלובס הערב", עמ' 57). «מאת דוד חיון «יעקב אנגל מצטרף לעיסקת רובי שפירא לבנייה על מתחם איצטדיון קרית חיים «שווי הפרוייקט במחירי מכירה - כמיליארד שקל * שלוס: איננו חייבים בפרסום מיכרז