ישראייר זכתה במיכרז מפעיל הטיסות השני לצפון הארץ

חברת התעופה ישראייר זכתה היום אחה"צ (ב') במיכרז משרד התחבורה, ונבחרה להיות המפעיל הסדיר השני בטיסות לצפון הארץ. היא התמודדה מול חברת איירואל. ל"גלובס" נודע, כי ישראייר הקדימה את איירואל ב-3 נקודות בלבד.

על פי המיכרז, תחל ישראייר בביצוע טיסות סדירות לקרית שמונה וראש פינה בתוך שישה חודשים, ותתחרה בחברת ארקיע. השתיים מתחרות גם בקו הטיסות הסדירות לאילת. ישראייר ותפעיל שתי טיסות יומיות לכל אחד מהיעדים.

צפוי, כי לאחר כניסת ישראייר לתחרות בקווים לצפון, תירשם ירידה של %15 במחירי הטיסות, בדומה למצב בטיסות לאילת מאז המיכרז לפני שנתיים. עד סוף השבוע העבירו המתמודדות עידכונים והבהרות אחרונות למינהל התעופה האזרחית, בהתאם לבקשתו.

ישראייר נמצאת בבעלות קבוצת משקיעים בראשות נוחי דנקנר, רוני דנקנר ואבי פישר (%42.5) חברת הורן את לייבוביץ (%42.5) ואלכסנדר אכטמן (%15). היא מפעילה 3 מטוסי נוסעים מסוג 42-ATR מתוצרת צרפת. אל-על מנהלת מו"מ לשותפות בחברה.

מיכרז הטיסות לצפון הוכרע באיחור של כחודש. ב-1997 טסו לצפון כ-200 אלף איש, והשנה צפוי גידול של %25 בתנועה בקווים אלה. «מאת דרור מרום «ישראייר זכתה במיכרז מפעיל הטיסות השני לצפון הארץ « «מאת דרור מרום «ישראייר זכתה במיכרז מפעיל הטיסות השני לצפון הארץ «