כור השלים מכירת %24.5 ממניות תמ"י לקונצרן סי.פי.סי תמורת 118.6 מיליון שקל

רווח הון של 45 מיליון שקל לכור * סי.פי.סי רוכשת גם את אחזקות יורשי ג'ורג' פקטור בתמ"י

קונצרן כור הודיע היום (ג'), כי השלים את העיסקה לפיה ימכור את אחזקתו בחברת תמ"י (תוצרת מזון ישראלית), בהיקף של %24.5, לקונצרן סי.פי.סי, תמורת 118.6 מיליון שקל. סי.פי.סי עומדת לרכוש במקביל גם את מניות יורשיו של ג'ורג' פקטור בתמ"י, גם הן בשיעור של %24.5. בעקבות שתי העיסקאות, תחזיק סי.פי.סי בכל מניות תמ"י.

ב-1991 רכש קונצרן סי.פי.סי %51 ממניות תמ"י מידי כור ופקטור, תמורת 43 מיליון דולר. האחזקה המקורית בשיעור %51 נרכשה על ידי חברה-בת של סי.פי.סי, בעוד האחזקות עתה נרכשות על ידי חברה-בת אחרת, סי.פי.סי ישראל הולדינגס.

בעקבות העיסקה, דיווח כור, ירשום הקונצרן רווח הון בהיקף 45 מיליון שקל. רווח זה יירשם בתוצאות הרבעון הראשון של 1997. העיסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העיסקיים.

מנכ"ל כור, בני גאון, אמר היום, כי המכירה היא חלק מהאסטרטגיה העסקית של כור - להתמקד בתחומים המהווים את ליבת העסקים של הקונצרן. לדבריו, שוק המזון בישראל עבר בשנים האחרונות שינויים דרסטיים, עם כניסתם של תאגידים זרים, התגברות היבוא וירידה חדה בריווחיות. "במצב זה הגיע כור למסקנה, שאין לו יתרון יחסי בענף זה", אמר גאון.

לקראת העברת הבעלות המלאה לידיה, ביצעה סי.פי.סי מספר שינויים ארגוניים בחברה, בכללם מינוי מנכ"ל חדש, רון גוטמן, והעברת המנכ"ל הקודם, ריצ'ארד אופנהיימר, לתפקיד בכיר במטה החברה באירופה. סי.פי.סי מתכוונת להפוך את תמ"י למרכז הייצור והשיווק שלה במזרח התיכון, ואף לבצע השקעות באמצעות תמ"י. ההשקעה הראשונה תהיה במפעל המוקם בירדן.

(ראה "שוק ההון"). «מאת אורנה רביב «כור השלים מכירת %24.5 ממניות תמ"י לקונצרן סי.פי.סי תמורת 118.6 מיליון שקל «רווח הון של 45 מיליון שקל לכור * סי.פי.סי רוכשת גם את אחזקות יורשי ג'ורג' פקטור בתמ"י