כור מכרה את מניות השליטה בשמן ב-%67 מעל מחיר השוק

הרוכש: משקיע זר, שהחליף קבוצת משקיעים עימם חתמה כור על זיכרון דברים למכירת המניות * תמורת מניות שמן ישלם הרוכש 24.8 מ' ד' *רווח ההון לכור - 32 מ' ש'

לאחר דחייה של חודש, נחתם אתמול (ד') הסכם למכירת השליטה בחברת שמן ע"י קונצרן כור. קוראלון, חברה ישראלית בבעלות משקיע זר, שמניותיה מוחזקות בנאמנות ע"י עו"ד ליפא מאיר, רכשה %72.03 ממניות שמן מידי כור תמורת כ-24.8 מיליון דולר, מחיר הגבוה בכ-%67 משווי השוק של מניות שמן. -רווח ההון שתרשום כור מהעיסקה ("במסגרת האסטרטגיה לצאת מתחומים שאינם סינרגטיים לפעילותה ולהתמקד בתחומי פעילות המהווים את ליבת העסקים שלה") הינו בסך 32 מיליון שקל. הרווח יירשם בתוצאות החברה לרבעון הרביעי של השנה.

דרמה זוטא ליוותה את חתימת העיסקה. כזכור, בתחילת אוקטובר, עת דיווחה כור לראשונה על חתימת זיכרון דברים עם קבוצת משקיעים זרים שריכז איש העסקים המקומי אלדד חצרוני למכירת מניותיה בשמן, דובר על סכום גבוה יותר, של 26 מיליון דולר. מאז לא רק המחיר השתנה, אלא גם זהות המשקיעים, שעימם נחתמה העיסקה.

כור והמשקיעים המקוריים היו אמורים לחתום בעיסקה שבה תיווך בנק ההשקעות לאומי ושות' על הסכם מחייב עד סוף חודש נובמבר 97'. אלא שבקיום העיסקה נתגלעו קשיים, ולפיכך הוחלט על ארכה של חודש. ממש ברגע האחרון, אתמול, העבירו המשקיע המקורי וחצרוני את זכויותיהם ברכישת המניות למי שרכש היום את השליטה בשמן ומיוצג, כאמור, ע"י עו"ד מאיר.

בתווך, פרסמה שמן דו"ח כספי גרוע לרבעון השלישי - רווח של 108 אלף שקל בלבד ממכירות של 88.3 מיליון שקל. החברה, שפועלת בתחומי ייצור שמנים (שמן) וחומרי ניקיון (סוד), סבלה משחיקה ברווחיות מפעל השמנים. במקביל, ירד החלק שתופסים במכירות מוצרי סוד, בהם הרווחיות גבוהה יותר. בסוד שותפה החל משנת 96' החברה הגרמנית הנקל (%50) אשר שילמה 8 מיליון דולר עבור חלקה.

הנכסים של שמן, איך לא, טמונים בנדל"ן שבבעלותה. לחברה 85 דונם בחיפה, עליהם ממוקם מפעל השמנים, ו-48 דונם נוספים המשתרעים להם באזור התעשייה קרית אריה שבפתח-תקוה, ששימשו בעבר את מפעל עץ הזית שנסגר. את החודשים ינואר-ספטמבר 97' סיימה שמן ברווח נקי של 3.7 מיליון שקל. אשתקד, בשנה כולה, הפסידה כמיליון שקל. «מאת שי שלו «כור מכרה את מניות השליטה בשמן ב-%67 מעל מחיר השוק «הרוכש: משקיע זר, שהחליף קבוצת משקיעים עימם חתמה כור על זיכרון דברים למכירת המניות * תמורת מניות שמן ישלם הרוכש 24.8 מ' ד' *רווח ההון לכור - 32 מ' ש'