מאות צעירים התפרעו בתום הלוויית שריף; המשטרה הפלשתינית עצרה פעילי חמאס

וילק: המשטרה פרוסה וערוכה. הציבור צריך לגלות עירנות * נתניהו כינס ה"מטבחון"

אלפים השתתפו אחה"צ בהלווייתו של מוחי א-דין שריף, שנקבר באל-בירה.

בתום הלווייה התפרעו מאות ורבים מהם השליכו אבנים לעבר ההתנחלות פסגות. כוחות הבטחון השיבו בירי גז מדמיע.~

שישה פלשתינים נפצעו בצהרים במהלך התנגשויות עם כוחות הבטחון, שאירעו לפני תחילת מסע הלווייתו של מוחי א-דין שריף. כך דיווחו עדי ראייה.

ההתנגשויות אירעו סמוך למחסום שהקימו כוחות צה"ל, בכניסה לרמאללה. המפגינים הפלשתינים יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל שהגיבו בירי בכדורי גומי. מהירי נפצעו, לטענת עדי ראייה, ארבעה פלשתינים.

התפרעויות אירעו גם בכניסה לבית לחם, שם נפצעו שני מפגינים נוספים.

מקורות פלשתינים מסרו כי גם במזרח ירושלים ארעו הפרות סדר, אך לא היו נפגעים.

בעקבות מותו של שריף, הכריזו היום הפלשתינים על שביתת מסחר כללית בערי הגדה ועזה. השביתה כללה גם את מזרח ירושלים.

כבר בבית החולים ברמאללה התקהלו אלפים, רבים מהם תומכי תנועת החמאס. המשטרה הפלשתינית נערכה בכוחות מתוגברים כדי למנוע התפרעויות.

מחזיק תיק ירושלים ברשות הפלשתינית, פייסל חוסייני, אמר בדברי ההספד שלו לשריף, שישראל אחראית לחיסולו. בין הנוכחים, גם בלט מחזיק תיק הספורט ברשות הפלשתינית, אולם, מרבית המשתתפים שהשמיעו בכל מהלך הלווייה סיסמאות נאצה, בעיקר נגד ישראל, היו מקורבים לחמאס.

בתוך כך, עצרה המשטרה הפלשתינית במהלך היממה האחרונה עשרות פעילים של החמאס באיזור רמאללה.

ראשי החמאס טענו היום, שיש להם גם מידע שייתכן והרשות הפלשתינית, או משתפי פעולה מטעמה, היו אחראים לחיסולו של שריף.

עם זאת, החמאס ממשיך לטעון באופן רשמי שישראל אחראית על חיסולו ומאיים בפיגועי נקם.

במהלך הבוקר נרשמו בכמה מקומות הפרות סדר. סמוך למחסום א-ראם, באיזור ירושלים, התפרעו צעירים פלשתינים והשליכו חפצים ואבנים לעבר כוחות הביטחון.

יהודי שהיה בדרכו לכותל המערבי, הותקף ע"י ערבי באלה, סמוך לשער שכם. התוקף אותר ונעצר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס אחה"צ את ה"מטבחון" כדי לדון בהשלכות מותו של שריף.

סגן הרמטכ"ל, האלוף שאול מופז, אמר, כי מאז מותו של שריף, נערכו דיונים על המשך ההיערכות הביטחונית, והוחלט לנקוט בכמה צעדים, אך לא לשנות את רמת הכוננות.

ההערכות הן שלפחות במהלך החודש הקרוב, בעיקר בתקופת החגים, תימשך ההיערכות המתוגברת.

השר לביטחון פנים, אביגדור קהלני, הזהיר היום את הרשות הפלשתינית, כי אם היא תיתן אישור לבצע פיגוע בישראל, בעקבות מותו של מוחי א-דין שריף, היא תביא לעצירת תהליך השלום.

קהלני, שדיבר בכנס של המועצה לצימצום עבריינות בתל-אביב, קרא לרשות הפלשתינית לעשות כל שביכולתה כדי לאתר את מעבדות החבלה שבשטחה על מנת למנוע אפשרות של פיגוע. הוא הדגיש, כי המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים בעקבות מותו של מוחי א-דין שריף. "אנחנו עובדים בצמוד לצה"ל, וקיבלנו תוספת כוח של צה"ל להיערכות הפנים", הוסיף קהלני.

קהלני הגדיר את מותו של מוחי א-דין שריף כ"סיפור מגוחך". הוא אמר: "אצבע אלוהים פוגעת בו ונותנים לגיטימציה לחמאס לפגוע בישראל. זה סיפור מגוחך, ואם לא הייתי במזרח התיכון, לא הייתי מאמין שהוא קיים".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יהודה וילק, שהשתתף אף הוא בכינוס, התייחס להיערכות המשטרה ואמר: "המשטרה פרוסה וערוכה, ונעשה הכל כדי לסכל פיגוע". המפכ"ל קרא לציבור להמשיך בשגרת החיים תוך עירנות.

המפכ"ל הוסיף, שהציבור צריך להזעיק את המשטרה בכל אירוע חשוד. «שירות גלובס ועתי"ם «מאות צעירים התפרעו בתום הלוויית שריף; המשטרה הפלשתינית עצרה פעילי חמאס «וילק: המשטרה פרוסה וערוכה. הציבור צריך לגלות עירנות * נתניהו כינס ה"מטבחון" «שירות גלובס ועתי"ם «מאות צעירים התפרעו בתום הלוויית שריף; המשטרה הפלשתינית עצרה פעילי חמאס «וילק: המשטרה פרוסה וערוכה. הציבור צריך לגלות עירנות * נתניהו כינס ה"מטבחון"