מגל השלימה גיוס של 11 מיליון דולר בהנפקת מניות שנייה בארה"ב

חברת מגל מערכות בטחון השלימה ביום שישי גיוס של 11 מיליון דולר על ידי הנפקה של 2 מיליון מניות בארה"ב. המניות בהנפקה שנוהלה על ידי בנק ההשקעות ג'וזפטל, נמכרו בעיקר למשקיעים מוסדיים בארה"ב. מגל העוסקת בהקמת גדרות אלקטרוניות ואספקת מכונות לגילוי פצצות בשדות תעופה, מייעדת את מרבית תמורת ההנפקה לרכישת חברות ועסקים נוספים בתחום ההגנה ההיקפית. כמחצית מהסכום כבר נוצלה לפני כחודש כאשר מגל רכשה תמורת 5.1 מיליון דולר את חברת סנסטאר השייכת לתאגיד הגרמני דיימלר בנץ, וחברה נוספת של התאגיד העוסקת בשיווק מוצרי ביטחון אזרחיים.

לאחר ההנפקה נמצאת עדיין עיקר הבעלות על מגל בידי איש העסקים נייטי קירש והמנכ"ל קובי אבן עזרא המחזיקים יחד ב-%38, שמחזיקים במניות באמצעות חברת מירה-מאג. התעשייה האווירית מחזיקה כעת ב-%12.7 ממניות מגל.

מניות מגל ידעו בחודש יולי השנה עדנה על רקע שני אירועים חריגים בארה"ב. האירוע הראשון היה הפיצוץ במטוס טי.וו.איי שהסיבות לו עדיין אינן ברורות אולם ההערכות הראשונות היו כי בוצע על ידי טרוריסטים שהחדירו מטען חבלה למטוס. האירוע השני היה הפיצוץ בכפר האולימפי באטלנטה, שגם הסיבות לו עדיין לא התבררו.

בעקבות הפיצוצים והחשש להתפרצות גל טרור בארה"ב, קפצו מניות מגל בתוך ימים ספורים מ-3 דולר ל-11 דולר. לאחר חודשיים דעכה המנייה חזרה עד ל-4 דולר אולם זינקה שוב בחדות בסוף דצמבר למחיר של 8.5 דולר על רקע הזמנה בסך של כ-50 מיליון דולר שקיבלה החברה האמריקנית INVISION, המתחרה במגל בתחום המכונות לגילוי פצצות בשדות התעופה. ההזמנה שקיבלה INVISION שהיא חברה קטנה יותר ממגל, ניצלה רק כשליש מסכום ההצטיידות שהקציבו הרשויות האמריקניות, ועוררה ציפיות כי מגל תקבל הזמנה דומה בקרוב. אלא שהמכונות של מגל עדיין לא קיבלו את אישור התקן האמריקאי והחברה עדיין מנועה מלשווק את המכונות בארה"ב.

בזמן שעבר מאז הזינוק האחרון איבדה מגל יותר מ-%50 ממחירה עד למחיר שבו בוצעה לבסוף ההנפקה - 5.5 דולר. מגל שמניותיה הונפקו לראשונה בארה"ב בשנת 93', עוסקת בעיקר בהקמת גדרות תיל אלקטרוניות המספקות התראה אוטומטית. המערכת שלה נמצאת בשימוש גם באיזורי הגבול של ישראל ומותאמת לעמידה בתנאי מזג אוויר קשים, כגון שלג וקירבה לים. בשנת 1990 רכשה החברה את הידע לייצור מכונת ה-AISYS לגילוי פצצות בשדות תעופה, ועד היום מכרה כ-20 מכונות מסוגה. לפני חודש קיבלה החברה הזמנה נוספת למכונות אלו בסך 1.3 מיליון דולר משדה התעופה סחיפול באמסטרדם. « «מגל השלימה גיוס של 11 מיליון דולר בהנפקת מניות שנייה בארה"ב «