מגעים לשינויי בעלות בבורגר ראנץ'

מו"מ למכירת חלקו של ברי סקופ לפי שווי חברה של 14-12 מיליון דולר * גם טעם ישראל שוקלת מכירת חלקה

פרופ' חיים בן-שחר פועל למציאת קונה לחלקו של ברי סקופ ברשת בורגר ראנץ' (%39.5), לפי שווי חברה של 14-12 מיליון דולר. גם חברת טעם ישראל, המחזיקה ב-%21 מהחברה, מעוניינת למכור את חלקה בחברה. ל"גלובס" נודע, כי מו"מ מתקדם למכירת השליטה ברשת מתנהל בימים אלה עם חברה שאינה מתחום המזון.

רשת בורגר ראנץ' הוקמה ע"י ברי סקופ ומשקיעים מדרום אפריקה לפני כ-25 שנה. רון לפיד, היום מנכ"ל החברה, שימש כמנהל סניף בתל-אביב. ב-1973 הפכו סקופ ולפיד לשותפים בחלקים שווים, והתכוונו להנפיק את מניות החברה בבורסה. בשל המשבר בשוק ההון בוטלה ההנפקה, ולפני כ-3 שנים צורפה טעם ישראל ומנהלה, לני סקסטיין, כשותפה בחברה. החברה ניסתה לפתוח סניפים של הרשת בהונגריה וברומניה, אולם הנסיון נכשל. כיום מחזיקים לפיד וסקופ ב-%39.5 ממניות החברה כל אחד, וטעם ישראל מחזיקה ב-%21 מהמניות.

ברי סקופ אישר ל"גלובס" את הידיעה. לדבריו, הוא הפסיק להיות פעיל בבורגר ראנץ', וקיבל את הזיכיון להקים את רשת מטבחי דקור רהיט בשרון. סקופ אישר, כי מתנהלים מגעים מתקדמים עם מספר גורמים למכירת חלקו, והוסיף כי החברה שוקלת להנפיק את מניותיה.

מנכ"ל טעם ישראל, לני סקסטיין, אמר ל"גלובס" בתגובה: "אם ברי סקופ ימכור את מניותיו לגורם שירצה לקנות שליטה בחברה, והמחיר יהיה מקובל עלינו, נשקול גם אנו את ההצעה ברצינות. אם לא יושג מחיר הולם, או הקונה לא יתאים לחברה, טעם ישראל תישאר בשמחה. בשבילנו זו השקעה טובה מאד. אנו מנהלים מגעים עם כל מיני גורמים לבדוק אפשרויות בענין המניות. מכל מקום לא נעשה דבר שיפגע במנכ"ל, רון לפיד".

לבורגר ראנץ' 70 סניפים והיקף המכירות של החברה עמד ב-96' על כ-68 מיליון דולר, גידול של %10 לעומת 95'. עם כניסתן של מקדונל'ס וברגר קינג, גדלו המכירות בכל הענף, כולל בבורגר ראנץ', התופסת מזה שנים את המקום השני מבין הרשתות הזכיעניות במונחי מכירות כספיות. זאת על פי דרוג של דן אנד ברדסטריט.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של רון לפיד לידיעה . «מאת זהבה דברת «מגעים לשינויי בעלות בבורגר ראנץ' «מו"מ למכירת חלקו של ברי סקופ לפי שווי חברה של 14-12 מיליון דולר * גם טעם ישראל שוקלת מכירת חלקה