מו"מ בין יהודה רשתות לתעשיין המצרי שעלבי להקמת מפעל פלדה בקריית גת

בהשקעה של עשרות מיליוני דולר * רוב המוצרים מיועדים לייצוא לארה"ב

התעשיין המצרי, אל סעיד שעלבי, המבקש להקים בארץ מפעל פלדה, מנהל מגעים ראשוניים לשותפות במפעל עם קבוצת הפלדה הגדולה, יהודה רשתות. כך נודע ל"גלובס". "גלובס" פירסם לראשונה לפני מספר שבועות, כי התעשיין המצרי מחפש שותפים להקמת המפעל, וכן בודק מספר אתרים אפשריים בארץ.

היום (ד') נודע, כי התעשיין המצרי מתכנן השקעה של עשרות מיליוני דולר וכן הוא מתכנן להעסיק בשלב ראשון כ-300 עובדים. שעלבי נוטה להקים את המפעל בקריית גת, אחרי שהוצעו לו מספר קרקעות לצורך כך על ידי היחידה לפיתוח כלכלי הפועלת בעיר.

שעלבי מעדיף את קריית גת, הן בשל סמיכותה למצרים, והן בשל העובדה שבעיר ממוקמים מספר מפעלים, כגון של קונצרן כור, המסוגלים לספק חומרי גלם למפעל המתוכנן. שעלבי מתכנן הקמת מפעל לייצור מוצרי חוט פלדה דלת פחמן, הכוללים בתוכם מסמרים. -מנכ"ל חברת יהודה פלדות, שהיא חברה בת בבעלות מלאה של קבוצת יהודה רשתות, משה כהן, נפגש עם שעלבי, ואישר ל"גלובס", כי נוהלו שיחות ראשוניות "בנושא שיתוף פעולה".

ליהודה רשתות חמישה מפעלים באשדוד, מפעל באזור התעשייה ראם ומפעל בבני ברק. הקבוצה היא אחת מקבוצות הפלדה הגדולות ביותר הפועלות בארץ.

התעשיין המצרי הספיק לבדוק בשבועות האחרונים מספר אתרים בארץ. הוא טרם הגיש בקשה למרכז ההשקעות, אך בכוונתו לעשות זאת בתקופה הקרובה. מפעלים המוקמים בקריית גת זכאים למעמד אזור עדיפות לאומית א'.

לדברי שעלבי, הנחשב לתעשיין בולט במצרים ובעל עסקי פלדה גם בברזיל, הוא ייעד את רוב תוצרתו לייצוא לארה"ב. ככל הידוע, לא הקים עד כה תעשיין מצרי מפעל בארץ. הוא כבר פנה בנושא זה למשרד התמ"ס, ובעקבות כך ליווה אותו בסיוריו בארץ נציג ממשלתי. שעלבי הודיע למשרד התמ"ס, כי יפעל תחת חברה בשם "המסמרים של הים האדום".

נודע, כי בקריית גת שוקל שעלבי לשכור מבנה בשטח 10 אלף מ"ר, ובשלב מאוחר יותר לרכוש קרקע לצורך הקמת מבנה קבע. «מאת דוד חיון «מו"מ בין יהודה רשתות לתעשיין המצרי שעלבי להקמת מפעל פלדה בקריית גת «בהשקעה של עשרות מיליוני דולר * רוב המוצרים מיועדים לייצוא לארה"ב «מאת דוד חיון «מו"מ בין יהודה רשתות לתעשיין המצרי שעלבי להקמת מפעל פלדה בקריית גת «בהשקעה של עשרות מיליוני דולר * רוב המוצרים מיועדים לייצוא לארה"ב