מיזוג גרנד מט-גינס אושר ע"י נציבות הסחר בארה"ב

החברה המאוחדת, דיאג'יו, תצטרך למכור שני מותגי ויסקי וג'ין

חברת המשקאות החריפים גינס ותאגיד המזון והמשקאות גרנד מטרופוליטן קיבלו את אישור נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית למיזוגן, דיווחו היום (ב') שתי החברות בלונדון.

המיזוג, מהגדולים בהיסטוריה העיסקית העולמית, ייצור את חברת Diageo שתהיה בעלת שווי בורסאי של 24 מיליארד ליש"ט או 39.5 מיליארד דולר.

הנציבות האירופית אישרה את המיזוג המתוכנן כבר באוקטובר. כעת אישרה אותו נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית, בתנאים מסויימים: דיאג'יו תצטרך למכור את מותג הויסקי דיואר'ז ואת מותג הג'ין בומביי. הנציבות האירופית חייבה את החברה החדשה למכור רק את חטיבת דיואר'ז באירופה.

אנליסטים סבורים שדיואר'ז תימכר ב-700-500 מיליון ליש"ט ובומביי ב-100 מיליון ליש"ט ויותר. המכירה לא תשפיע משמעותית על הרווחיות הצפויה של דיאג'יו, הנאמדת ב-1.8 מיליארד ליש"ט לפני מס בשנה שתסתיים ב-30 ביוני 1998.

מיזוגן של גרנד מט וגינס, שהוכרז במאי השנה, בא על רקע ירידה בביקוש העולמי למשקאות חריפים ולמזון מהיר, והשקעות רבות של היצרניות בחדירה לשווקים באסיה, מזרח אירופה ואמריקה הלטינית.

דיאג'יו תאחד עסקים רבים ומסועפים, כמו רשת מסעדות ההמבורגרים ברגר קינג, גלידות האגן דאז, מזון משומר פילסברי בארה"ב, בירת גינס, מותגי ג'וני ווקר, ג'יי אנד בי, גורדונ'ז ג'ין וסמירנוף וודקה. גם ספר שיאי גינס ישתייך לה. «בלומברג, לונדון «מיזוג גרנד מט-גינס אושר ע"י נציבות הסחר בארה"ב «החברה המאוחדת, דיאג'יו, תצטרך למכור שני מותגי ויסקי וג'ין