מלון הילטון החדש בפרוייקט ממילא בירושלים ייפתח השבוע להרצה

עלות המלון ודירות הנופש הצמודות לו מוערכת ב-100 מיליון דולר

מלון הילטון החדש ברחוב המלך דוד בירושלים ייפתח השבוע להרצה. המלון הוא חלק מפרוייקט ממילא של אלקנית, בשליטת אלפרד אקירוב. כפי שנמסר, עלות המלון, ודירות הנופש הצמודות לו, מוערכת ב-100 מיליון דולר.

המלון, בדרגת 5 כוכבים דה-לוקס, בנוי בצורת פרסה אל מול נוף העיר העתיקה, וכולל 385 חדרים, מרכז עסקים, אולם נשפים עד 500 איש, אולמות אירועים, שלוש מסעדות, בריכת שחייה ומועדון בריאות. המלון תוכנן על-ידי האדריכל משה ספדי, ואת עיצוב הפנים עשה דון סמבידה האמריקני. את המלון ינהל רוני פורטיס, שהיה המנהל התפעולי של הילטון תל-אביב.

פתיחת המלון מהווה עבור רשת הילטון חזרה לניהול מלון בירושלים, לאחר שיצאה מניהול המלון ליד בנייני האומה בשנת 93', אשר עבר לבעלות וניהול של אפריקה-ישראל תחת מותג הולידיי-אין קראון פלאזה.

הרשת מנהלת עוד את מלון הילטון תל-אביב והילטון באר-שבע. עד שנת 2000 מתוכננים להיפתח בארץ עוד ארבעה מלונות בניהולה: מלון נוסף בירושלים ובאילת שנמצאים בבנייה, ומלונות בחיפה ובים במלח שנמצאים עדיין בתכנון.

בצמוד למלון בנויות 36 דירות נופש, אשר 34 מהן נמכרו, במחיר ממוצע של כמיליון דולר. לפי ההסכם בין אקירוב לרשת הילטון, מקבלות גם דירות הנופש את שירותי המלון. ההסכם הוא ל-20 שנה, והילטון תשלם לאקירוב דמי ניהול של 3.15 מיליון דולר לשנה מינימום, החל מהשנה השנייה.

המלון היה אמור להיפתח עוד באמצע 96', אולם אקירוב הגיש בקשה לתוספת שתי קומות, ועצר בינתיים את הבנייה, עד שבוועדה המחוזית אושרה לו תוספת של קומה וחצי. |-בתחילת 97' עתר היברו יוניון קולג', שממוקם ממזרח למלון, באמצעות עו"ד ארנולד שפר, נגד אישור התוספת למלון בטענה, בין השאר, שהמלון מסתיר את הנוף, והפעלתו תקשה על התנועה באיזור. אקירוב דחה את הטענות, וביקש להעביר את העתירה לבג"ץ, שם טרם נקבע מועד לדיון. בא-כוחו של אקירוב, עו"ד יהודה רווה, סירב להגיב.

יצויין כי קבוצת לאדברוק, בעלת רשת הילטון הבינלאומית, היתה בעלת זכויות הבנייה במיתחם ממילא, כאשר זכתה ב-88' במיכרז של החברה העירוניתממשלתית קרתא. בשנים האחרונות מכרה לאדברוק בחלקים את זכויותיה בקרקע, וב-92' העבירה את זכויות הבנייה באיזור המלונאי לאקירוב לבניית המלון. לאחרונה הסתיימה, לטובת אקירוב, בוררות מול קרתא בעניין זכויותיה בתוספת הבנייה שיקבל במלון. «מאת אביבה קרול «מלון הילטון החדש בפרוייקט ממילא בירושלים ייפתח השבוע להרצה «עלות המלון ודירות הנופש הצמודות לו מוערכת ב-100 מיליון דולר