מנכ"ל אייסר-יורוקום: גידול בשוק המחשבים התואמים בשל המיתון

לעומת מגמה קודמת של מעבר למחשבי מותג בינלאומיים

"בעקבות המיתון אנחנו חשים בגידול בשוק המחשבים האישיים התואמים, על חשבון מחשבי המותג של החברות הבינלאומיות". כך אמר היום (ב') ל"גלובס" גדעון גבאי, מנכ"ל חברת אייסר-יורוקום, המפעילה מפעל הרכבת מחשבים בראש העין.

לדברי גבאי, מגמה זו מורגשת בעיקר בשוק הפרטי ובשוק העסקים הקטנים. "חשבנו שבארץ מתפתח תהליך דומה למה שהיה באירופה, של מעבר הדרגתי ממחשבים תואמים ולמחשבים מותגיים, אולם המיתון עצר את התהליך, וכיום שוק המחשבים התואמים תופס יותר ממחצית שוק המחשבים האישיים".

לדבריו, מגמה זו לא מורגשת באירגונים הגדולים, שרובם אימצו, בעקבות המלצת החשב הכללי במשרד האוצר, אסטרטגיית רכישות המבוססת על מחשבי מותג. לאור זאת, החליטה אייסר-יורוקום למקד את מאמציה בעיקר בשוק המוסדי והאירגוני בישראל.

"בשוק זה, הדרישות של השוק הישראלי דומות מאוד לשוק האמריקני: מחשבים המצויידים בטכנולוגיות המעודכנות ביותר, הרבה יותר מעודכנות מהמחשבים הנמכרים באירופה. אולם בגלל העידכון המהיר, זמני האספקה התקצרו ממספר חודשים לפחות משבוע, בהרבה מקרים - שבועיים בלבד לאספקת כמויות גדולות של מחשבים".

אייסר-יורוקום היא חברה משותפת ליורוקום וליצרנית המחשבים אייסר מטאיוואן. מפעל הייצור שלה מרכיב כ-1,000 מחשבי אייסר בחודש. לאחרונה הוחלט על הכפלת היקף הייצור, בעקבות זכייה של אייסר במספר מיכרזים אירגוניים גדולים, בהם: תע"א, חברת החשמל, מיחשוב כל המתנ"סים בישראל ועוד. המפעל מעריך את ההשקעה ב-500 אלף דולר. «מאת רוני ליפשיץ «מנכ"ל אייסר-יורוקום: גידול בשוק המחשבים התואמים בשל המיתון «לעומת מגמה קודמת של מעבר למחשבי מותג בינלאומיים