מנרב רכשה את המקרקעין של סנפרוסט תמורת 11 מיליון דולר

רווח ההון של סנפרוסט - 14 מיליון שקל

-חברת מנרב, שבשליטת אברהם קוזניצקי, רכשה בערב חג הפסח את הקרקעות של חברת סנפרוסט באזור התעשייה באשדוד תמורת 11 מיליון דולר. מדובר בשטח של 51 דונם, שעליהם בנויים בתי קירור בשטח של 6,000 מ"ר ומבני תעשייה בשטח של 11,000 מ"ר נוספים.

קוזניצקי, המשמש מנכ"ל החברה, מסר היום כי מנרב תשלם לסנפרוסט 6 מיליון דולר עם העברת הנכס בטאבו, ו-5 מיליון דולר נוספים בעת הפינוי, המתוכנן להתבצע ב-31 בדצמבר 97'. הקרקעות שרכשה, נמצאים במתחם שבו מצויים משרדיה של מנרב ופרויקט קריית המדע שהיא בונה כעת.

חברת סנפרוסט פתחה כבר לפני חודשיים במשא ומתן למכירת קרקעותיה באשדוד, לאחר שהפסיקה את פעילותה התעשייתית שם, ועברה לייצר במפעל של פרי העמק במגדל העמק. תחילה נוהל המו"מ עם חברת חירון, שבשליטת משפחת טפר, למכירת הקרקעות תמורת 12 מיליון דולר. אחר כך התפוצץ משא ומתן זה, ונפתח מו"מ עם מנרב ועם מחלבות טרה. סנפרוסט מסרה היום כי העסקה תניב לה רווח הון של 14 מיליון שקל.

לדברי קוזניצקי, טרם הוחלט סופית מה לעשות עם הקרקעות, אך יש די זמן כדי להחליט על כך, שכן הפינוי אינו צפוי עד סוף השנה. הוא ציין, כי אחת האפשרויות היא לבנות קריית מדע נוספת, לצד הקריה הראשונה, שבה סיימה החברה את בניית השלב הראשון.

לדברי קוזניצקי, על פי תוכנית בניין עיר (תב"ע) הקיימת, מסתכמים אחוזי הבנייה למגרש ב-%160, כך שמנרב תוכל להרחיב את השטחים הבנויים עליו כיום. "רזרבות הקרקע באשדוד הולכות ויורדות, והרכישה הזו מגדילה את עתודות הקרקע של מנרב לשנים הקרובות", אמר.

בקשר למחיר ששילמה החברה, הוא הוסיף ואמר, כי למרות שהמחירים ירדו לאחרונה, אין מדובר במחיר המשקף משבר. "עד לא מזמן שיקפו המחירים אופוריה, והם הגיעו לרמה גבוהה עד כדי פגיעה בתעשייה. ירידת המחירים בחודשים האחרונים הופכים אותם לסבירים ולאמיתיים יותר - האופוריה נעלמה אך לא נוצר משבר".

מנרב הציגה בשנתיים האחרונות עלייה נאה ברווחיה. לאחר רווח של 8.5 מיליון שקל ב-94' ורווח של 11.6 מיליון שקל ב-95', סיימה החברה את 96' עם רווח נקי של 18.3 מיליון שקל, ממחזור הכנסות של 247 מיליון שקל. עיקר הרווח - 10 מיליון שקל - נבע מהחברה הבת העוסקת בבנייה קבלנית עבור אחרים. בדו"חות לשנת 96' דיווח קוזניצקי, כי החברה ביצעה אשתקד עבודות בהיקף של 360 מיליון שקל, מהם טרם הושלמו ל-31 בדצמבר 96' עבודות בהיקף של 235 מיליון שקל.

בין השאר מדובר בהקמה של מבנים ציבוריים ובעבודות הנדסיות. החברה הבת העוסקת בבנייה למגורים דיווחה אשתקד על רווח נקי של 7 מיליון שקל. החברה זקפה לדו"חות מכירת דירות בפרויקטים באשדוד ובראשון לציון.

הונה העצמי של מנרב בסוף 96' הסתכם ב-73.7 מיליון שקל, והוא מימן %23 ממאזנה. החברה שופעת מזומנים - יתרת המזומנים וניירות הערך הסחירים, שהיא החזיקה בסוף 96', היתה 74 מיליון שקל. שווי השוק של החברה 93 מיליון שקל. «שלמה פרידמן «מנרב רכשה את המקרקעין של סנפרוסט תמורת 11 מיליון דולר «רווח ההון של סנפרוסט - 14 מיליון שקל