בעשר השנים האחרונות התמקד מרדוק בעיקר בעסקי טלוויזיה. בנוסף לפוקס האמריקנית, מצויות בבעלותו רשת שידורי הלוויין בי.סקאי.בי (%40) בבריטניה, רשת שידורי הלוויין סטאר טי-וי באסיה (%64), ערוץ הטלוויזיה הגרמני פוקס (%49.9) ושותפות ברשת שידורי לוויין לדרום אמריקה. שווי כל אלה מגיע לכ-4 מיליארד דולר.
יותר ויותר ראה מרדוק שעסקי הטלוויזיה הם הגדולים באמת, אולם קיימת בעיה רצינית של תשלומים. כדי לגבות באמת תשלום על פי צפייה, וכדי לשמור על הסכמיו עם חברות הסרטים הגדולות, הוא היה חייב להצפין את השידורים ולהגיע למצב בו לא ניתן `יהיה לפצח את ההצפנות (קידודים).
כאן נכנס לתמונה פרופ' עדי שמיר ממכון ויצמן ברחובות, מתמטיקאי שהתמחה בתחום הקריפטולוגיה (מדע ההצפנה). ב-1987 יצר יזם אוסטרלי בשם ברוס הנדרמרק מגע עם שמיר, ויצר את הקשר בינו (המחלקה במכון ויצמן) לבין ניוז קורפ של מרדוק.
הוקמה חברה בשם ניוז דאטהקום ריסרץ' (NDR) בבעלות מרדוק (%60), קבוצה בשם IDG בבעלות ברוס הנדרמרק, מיכאל קלינגר האמריקני ועוזי שרון הישראלי (%20) וחברת ידע השייכת למכון וייצמן יחד עם פרופ' שמיר (%20).
החברה חתמה על חוזה עם רשת בי סקאי בי הבריטית ופתחה מערכת הצפנה המכילה ממיר וכרטיס חכם המכיל את שבב הפענוח המבוסס על אלגוריתם מתמטי מתקדם. זו היתה הפריצה הגדולה. ממיר ניתן לפרק ולפצח, ואילו כרטיס חכם ניתן להחליף מדי חצי שנה, ובכך למנוע את פיצוח ההצפנה. המוצר הראשון סופק ב1990 - ומאז הכל כבר היסטוריה.
ההסכם קבע, שלאחר חמש שנים תנפיק החברה את עצמה בבורסה, או שמרדוק ירכוש את חלקי שותפיו. ניוזקורפ העדיפה בעלות מלאה, ורכשה את החברה מהשותפים תמורת 13.5 מיליון דולר, כאשר מכון ויצמן ועדי שמיר זכאים לתגמולים מעתה ועד עולם עבור כל כרטיס חכם וממיר מתוצרת החברה שנמכרים.
אייב פלד, לשעבר עובד בכיר ביותר של יבמ העולמית וסגן נשיא לפיתוח עסקי בחברת אלרון, מונה לפני יותר משנה כמנכ"ל ניוז דיגיטל סיסטם הבריטית ושתי חברות בנות שלה - ניוז דאטהקום ריסרץ' הישראלית ו-DMV הבריטית.
הפיתוחים שביצעה החברה במשך השנים הגיעו מעבר להצפנה רגילה. למעשה, המיקרו-מעבד הנמצא על הכרטיס החכם יכול להיות מותאם לכל סוג של לקוח ולכל דרישה, כולל יישומים טכנולוגיים כמו טלוויזיה אינטראקטיבית. טיב הכרטיס קובע את התנהגות מכשיר הטלוויזיה. הכרטיס גם קובע אם השידור מגיע ישירות למכשיר הטלוויזיה או, למשל, למחשב הביתי.
בנקודה זו בדיוק מתמצה תפקידה של ניוז דאטהקום בפיתוח שירותי המולטימדיה האינטראקטיבית והגישה לרשת אינטרנט, שרוצות MCI וניוז קורפ לפתח ברשת אמריקן סקאי ברודקסטינג (ASkyB) החדשה שלהן, שתתחיל לפעול בעוד שנתיים.
את הניסיון בכרטיסים חכמים למערכת שידורי לוויין דיגיטלית רכשה דאטהקום דווקא אצל המתחרים העתידיים, חברת DirectTV האמריקנית של יוז, בה שותפה עתה גם AT*T. החברה הישראלית ליוותה את הקמת החברה, את פיתוח השירותים שלה ואת שידוריה שהחלו בסוף 1994. מערכת ההצפנה שלה, שפותחה על ידי ניוז דאטהקום כמוצר ראשון למערכת דיגיטלית, נחלה הצלחה רבה.
בשנה האחרונה הוגשו מספר תביעות משפטיות הקשורות להקמת החברה, הפעלתה, מכירת הכרטיסים החכמים ותשלום המסים על ההכנסות. התביעות הן בעיקר בין בעלי IDG לשעבר לבין רופרט מרדוק ובינם לבין עצמם. בישראל פתח מס הכנסה בחקירה מקיפה. «מאת אפי לנדאו מולטימדיה אינטראקטיבית «מרדוק ייסד את ניוז דאטהקום עם פרופ' שמיר ומכון וייצמן «
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.