מרידור: "יש להפיק לקחים מפרשת קרטל הביטוח; הדבר קשה בעיני"

דירקטוריון מגדל דחה ליוני את הדיון בדרישת שורר להדיח את עוזי לוי; דירקטוריון כלל ביטוח דן בעניין בן-שאול

"יש צורך להפיק לקחים מפרשת הקרטל בענף הביטוח" - אמר היום (ה') ל"גלובס" שר האוצר, דן מרידור. הוא השיב בכך לשאלה, האם לדעתו חייבים מנהלי חברות הביטוח שהורשעו בקרטל להתפטר, או האם יתמוך בדרישה אפשרית להשעותם ל-3 חודשים. מרידור סירב לפרט את דבריו, ואמר: "אמרתי דברים מדודים ושקולים, ולא אוסיף על כך דבר".

קודם לכן, בדברו באסיפה הכללית השנתית של איגוד חברות הביטוח, אמר מרידור: "המפקח על הביטוח נהנה מאמון מלא שלי ושל המערכת". אולם, מרידור לא התייחס ישירות בדבריו לשאלה האם יש להדיח או להשעות את מנהלי החברות.

מרידור אמר לגבי הרשעת המנהלים: "הדבר קשה בעיני. היה כאן כישלון רציני, שפגע או היה עלול לפגוע בציבור גדול, וזאת כאשר מדובר בענף המבוסס במידה רבה על אמון הציבור".

מרידור גם יצא להגנתו של שורר ואמר, כי הוא הותקף בצורה מעל למידה הלגיטימית. לדבריו, "המפקח עושה את תפקידו על פי מיטב שיקול דעתו בשוק לא קל. אבקש, שיהיו אשר יהיו חילוקי הדעות, היחס אליו יהיה כראוי לו. אני בטוח שלא קל לו".

שורר עצמו לא השתתף היום באסיפה הכללית, וזאת בניגוד למקובל שנים רבות. מהנהלת האיגוד נמסר, כי שורר נמצא בחו"ל, והוא ביקש לברך את המשתתפים באמצעות הנהלת האיגוד.

דירקטוריון מגדל דחה לחודש יוני את המשך הדיון בדרישתו של המפקח על הביטוח, דורון שורר, להדיח את מנכ"ל החברה, עוזי לוי, ואת הסמנכ"ל, גדעון רוזליו.

ראשי החברה הודיעו, כי הישיבה הקרובה של הדירקטוריון החדש, שנבחר השבוע, תתקיים רק כאשר החברים האיטלקים בדירקטוריון, נציגי ג'נראלי, יגיעו לארץ.-דירקטוריון כלל-ביטוח מתכנס עם סגירת הגיליון, כדי לדון בדרישת שורר להדיח את המנכ"ל, רימון בן-שאול, ואת סגנו, יעקב קיהל. ישיבת הדירקטוריון עשויה לדון גם בנושא מינויו האפשרי של בן-שאול למנכ"ל כלל תעשיות, והשאלה מי יבוא במקומו כמנכ"ל כלל-ביטוח. בישיבה קודמת של הדירקטוריון, הביעו כל המשתתפים אמון בבן-שאול ובקיהל. «מאת אלעזר לוין «מרידור: "יש להפיק לקחים מפרשת קרטל הביטוח; הדבר קשה בעיני" «דירקטוריון מגדל דחה ליוני את הדיון בדרישת שורר להדיח את עוזי לוי; דירקטוריון כלל ביטוח דן בעניין בן-שאול