משלחת של משרד התשתיות וחברת החשמל תבדוק ברוסיה יבוא גז טבעי

דן ורדי חבר במשלחת - למרות שכיועץ חיצוני אינו רשאי לנהל מו"מ עיסקי

שר התשתיות, אריאל שרון, אישר היום (ד') יציאתה של משלחת משותפת של משרד התשתיות וחברת החשמל בתחילת השבוע הבא לרוסיה, לנהל מגעים ראשוניים לגבי האפשרות לאספקת גז טבעי. זאת, באמצעות צינור דרך תורכיה לים התיכון, על פי ההצעה שהגישה חברת גזפרום הרוסית.

ראש המשלחת יהיה סמנכ"ל הכספים של חברת החשמל, יוסף דביר. במשלחת יהיו חברים גם: ראש פרוייקט הגז הטבעי בחברת החשמל, שמשון ברוקמן; ראש תחום ההנדסה במינהלת הגז הטבעי, יאשה יורבורסקי; ודן ורדי, עד לאחרונה ראש מינהלת הגז הטבעי במשרד התשתיות, המוגדר כיום כ"יועץ למינהלת גז".

למרות הביקורת שנמתחה בעבר, על כך שורדי מנהל מו"מ עם גורמים זרים בענייני גז טבעי למרות היותו יועץ חיצוני, ולא עובד המשרד, הוחלט שוב במשרד התשתיות לשתפו במשלחת הנושאת ונותנת עם חברה זרה. ורדי ניהל מגעים עם גורמים זרים, גם כאשר כיהן כראש מינהלת הגז הטבעי, וגם אז הוגדר כיועץ חיצוני.

"גלובס" גילה לפני כשנה, כי העסקתו של ורדי (שהחלה עוד בתקופת קיומו של משרד האנרגיה) אינה על פי נהלי התקשי"ר, ובניגוד להנחיות מפורשות של מבקרת המדינה. ורדי גם קיבל משר האנרגיה לשעבר, גונן שגב, משרד שנשכר במיוחד עבור מינהלת הגז הטבעי, וכן קיבל שירותי מזכירות והיה אחראי באופן היררכי על עובדים. דבר זה מנוגד לכאורה לנהלי התקשי"ר ולהנחיות המבקרת כאשר מדובר ביועץ חיצוני.

משרד התשתיות פרסם באחרונה מיכרז לבחירת מנהל לפרוייקט הגז הטבעי, וככל הנראה כאשר ימונה זה - תופסק עבודתו של ורדי. המנהל החדש יהיה עובד המשרד.

ועדת השרים לכלכלה החליטה לאחרונה, כי חברת החשמל תוכל לנהל מו"מ עם ספקי גז פוטנציאלים, כאשר התהליך יהיה בפיקוח של ועדת היגוי בינמשרדי של משרדי התשתיות והאוצר. האישור שניתן ליציאת המשלחת לניהול המו"מ, הוא במסגרת השלב הכולל איסוף מידע מספקי גז, מיונם ודירוגם בהתאם לכך.

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה: ורדי מונה ב-6 באוגוסט בידי שרי האוצר והתשתיות כיועץ חיצוני לוועדת ההיגוי. «מאת דוד חיון «משלחת של משרד התשתיות וחברת החשמל תבדוק ברוסיה יבוא גז טבעי «דן ורדי חבר במשלחת - למרות שכיועץ חיצוני אינו רשאי לנהל מו"מ עיסקי