משרד האנרגיה מתכנן להעמיד יועץ חיצוני בראש משלחת למו"מ ברוסיה

הכללים אוסרים מינוי מסוג זה * משרד התשתיות: הכל ייעשה לפי הכללים

יועץ חיצוני למשרד התשתיות, דן ורדי, מתוכנן לעמוד בראש משלחת מטעם המשרד, שתצא בשבועות הקרובים לרוסיה, על מנת לנהל מו"מ לרכישת גז טבעי, בהיקפים של מאות מיליוני דולרים בשנה, מחברת הענק גזפרום. יציאתו הצפויה בראש המשלחת עומדת לכאורה בניגוד לתקשי"ר ובניגוד להנחיות מבקרת המדינה, האוסרים על יועץ חיצוני לנהל מגעים עם גורמים מחוץ למדינה.

כפי שנחשף ב"גלובס", ורדי גם מכהן, בניגוד לאותם נהלים, בתפקיד היררכי גיורא רום לקבל שירותי משרד.

לרשות ורדי עומדים צוות עובדים ומשרדים של מינהלת הגז הטבעי. מעמדו הוא של יועץ חיצוני, אין הוא נמנה על סגל עובדי המשרד, ושכרו משולם על פי חשבוניות שהוא מוציא למשרד.

ורדי מונה לתפקידו בתקופת כהונתו של שר האנרגיה דאז, גונן שגב, לפני כשנתיים וחצי. לפני כחצי שנה הוחלט במשרד התשתיות להפסיק את העסקתו של ורדי כראש מינהלת הגז הטבעי, כפי שנמסר בשעתו על ידי מנכ"ל המשרד, גיורא רום. ואולם, החלטה זו לא מומשה עד היום, ורדי ממשיך לעמוד בראש המינהלת והוא מקיים מגעים בקשר לאספקת גז טבעי ממצרים, מרוסיה ומקטאר. ורדי אף היה שותף פעיל למגעים שהיו בשבוע שעבר עם משלחת מטעם גזפרום, שביקרה בארץ.

משרד התשתיות הודיע לפני מספר חודשים, כי פירסם מיכרז לבחירת מנהל למינהלת הגז הטבעי, שיהיה עובד קבוע, ושיחליף את ורדי. עד עתה לא פורסמו תוצאות המיכרז.

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה: "אם וכאשר תצא משלחת לניהול מגעים או מו"מ בנושא הגז הטבעי - המשלחת תאויש ותפעל על פי החוק, ותוך הקפדה מוחלטת על כל הכללים המחייבים". «מאת דוד חיון «משרד האנרגיה מתכנן להעמיד יועץ חיצוני בראש משלחת למו"מ ברוסיה «הכללים אוסרים מינוי מסוג זה * משרד התשתיות: הכל ייעשה לפי הכללים