נדחתה הפעלת המשרפה לחומרים מסוכנים באתר רמת חובב

בשל דרישות מחמירות שהוצגו לחברה המפעילה את המשרפה

הפעלת המשרפה לחומרים כימיים מסוכנים ורעילים באתר הפסולת הרעילה ברמת חובב, שהיתה אמורה להתחיל השבוע, נדחתה למועד בלתי ידוע. המועצה התעשייתית רמת חובב סירבה להעניק לחברה לשירותי איכות הסביבה רישיון להפעיל את המשרפה.

החלטת המועצה נתקבלה בעקבות חוות דעת של מומחה לחומרים מסוכנים, ששכרה לצורך בדיקת תיפעול המשרפה והגדרת פעילותה. בדו"ח ההמלצות שלו קבע המומחה, רוג'ר סוויד, כי כתנאי להפעלת המשרפה יש לתת עדיפות ראשונה לחיסול מאגר החומרים המסוכנים הקיים באתר הפסולת, והצגת תוכניות ניטור אוויר ושינוע החומרים המסוכנים למשרפה. כמו כן יש לתת פתרון בטיחותי לאיחסון החומרים שיגיעו בעתיד, עד שתסתיים שריפת החומרים המסוכנים הישנים.

סוויד קבע עוד, כי על החברה לשירותי איכות הסביבה, מפעילת המשרפה, להציג תוכנית מפורטת לחילוץ בטוח ולשריפה במשרפה של כל החביות הישנות שבמצבור התת-קרקעי הקיים, בקצב של 15 אלף טון לשנה, כדי לחסל את המצבור, 60 אלף חביות, בתוך ארבע שנים.

בתנאי ההפעלה נאמר, כי על החברה להקים באתר חוות מיכלים של חומרים אורגניים מסוכנים, בהיקף קיבולת של 8,000 טון, שתשמש כמאגר ביניים עד לשריפה. כמו כן, תתחייב החברה לא לאגור חומרים העלולים לגרום לריאקציות בין חומרים. «מאת גדי גולן «נדחתה הפעלת המשרפה לחומרים מסוכנים באתר רמת חובב «בשל דרישות מחמירות שהוצגו לחברה המפעילה את המשרפה