נייס תגייס 75 מיליון דולר בהנפקה שנייה בוול סטריט

החברה תמחק 14 מיליון דולר עקב מיזוג חברת דיז מקנדה

חברת נייס מערכות הגישה היום תשקיף לגיוס הון נוסף בארצות הברית באמצעות הנפקת 2.5 מיליון מניות. מניית נייס נסחרת בשבועות האחרונים סביב מחיר של כ-30 דולר, ולפיכך צפוי גיוס ההון לעמוד על כ-75 מיליון דולר.

חתמי ההנפקה של נייס יהיו בתי ההשקעות ליהמן ברד'רס (חתם ראשי), המברכט אנד קוויסט, אופנהיימר, וסלומון ברד'רס.

ההנפקה השנייה של נייס נראית כמעט מתבקשת מאליה לאור העלייה החדה של המניה בשנה וחצי מאז שהונפקה בוול סטריט. נייס, שעוד קודם לכן נסחרה בתל אביב, גייסה בינואר 96' סכום של 20 מיליון דולר לפי מחיר של 10 דולר למניה. מאז ידעה נייס בעיקר כיוון אחד, ובחודש האחרון הגיעה לשיא של 32 דולר למנייה.

המהלך האחרון של העליות שהחל עם הגיאות בנאסד"ק בחודש אפריל לווה במכירות רצופות על ידי בעלי העניין בנייס ובראשם יו"ר הדירקטוריון, דידי ארזי, המנכ"ל בני לוין, וחברת פי.אי.סי.

בתוך כך הודיעה נייס על השלמת העיסקה לרכישת חברת דיז קומיוניקיישן עליה דיווחה לפני כחודשיים. נייס תרכוש את דיז תמורת 8 מיליון דולר במזומן ועוד תשלום שבין 500-435 אלף מניות. הרכישה כולה נעשית אם כן במחיר של כ-23-21 מיליון דולר. מספר המניות המדוייק ייקבע בהתאם לנוסחה המבוססת על שערי הסגירה של נייס בחמשת ימי המסחר שלפני תאריך הסגירה. בעקבות העיסקה, שמתוכננת להתבצע בחודש יולי, תרשום נייס מחיקה של 14 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה.

בעלי המניות של דיז, העוסקת בתחום מוצרים משיק לזה של נייס, יהיו רשאים לקבל מדיז דיווידנד בסכום של 2 מיליון דולר שישולם להם לפני סגירת העיסקה. כמו כן יקבלו מנהלי דיז אופציות ל-220 אלף מניות נייס, מותנה בהמשך העסקתם בחברה. דיז הממוקמת בוונקובר מעסיקה כ-65 עובדים והמוצר העיקרי שלה מיועד לפיקוח, הדרכה, מעקב ויעול פעילות התקשורת במרכזי תמיכה טלפוניים (Call Centers).

נייס סיימה את הרבעון הראשון ברווח של 7.3 מיליון שקל מתוך מחזור הכנסות של 44.8 מיליון שקל. השיפור בתוצאותיה בשנה האחרונה נבע מגידול במכירות קו מוצרי ה-CTI (הכולל את מערכות הנייסלוג) וכן בתחום מערכות מודיעין התקשורת. מערכת הנייסלוג הינה מערכת הקלטה ספרתית רב ערוצית המאפשרת הקלטה, עבוד ואחזור מידע, קולי המתקבל ממערכות הטלפוניה בארגון. «מאת עמי גינזבורג «נייס תגייס 75 מיליון דולר בהנפקה שנייה בוול סטריט «החברה תמחק 14 מיליון דולר עקב מיזוג חברת דיז מקנדה