סבן קיבלה זיכיון בלעדי לשיווק חסויות וזיכיונות לאירועי היובל

תקבל %35 מההכנסות; היתרה תועבר לאוצר דרך עמותת היובל * אושרה תוספת 55 מיליון שקל לעמותה

חברת סבן קיבלה זיכיון בלעדי לשיווק חסויות מסחריות לאירועי שנת ה-50, ומכירת זיכיונות למיסחור מוצרים עם הלוגו של אירועי היובל. היקף החסויות והמיסחור מוערך ב-3-2.5 מיליון דולר.

לפי ההסכם, תקבל סבן כ-%35 מההכנסות, והיתר יועבר לעמותת היובל וממנה לאוצר. העמלה היא מדורגת, וחלקה של העמותה יגדל עם הגידול בהיקף המכירות. תוקף ההסכם הוא מהשבוע ועד סוף שנת האירועים בדצמבר 1998.

בחירת הזכיין נערכה בין 5 חברות מתמודדות, אשר הגישו פרזנטציות לעמותה עוד ביוני 1997. לפי ההסכם, העניקה העמותה לסבן זיכיון בלעדי למתן זכות שימוש בלוגו של היובל למטרות של מיחסור וקידום מכירות. סבן תהיה גם בעלת הזיכיון למתן חסויות לאירועים שנערכים בשנת היובל.

החסויות ירוכזו בשני האירועים המרכזיים של שנת היובל - מפגן שייערך במוצאי יום העצמאות (30 באפריל) באיצטדיון בגבעת רם בירושלים, ותערוכת הישגי ישראל שתיערך באוגוסט בגני התערוכה. לשני האירועים יימכרו חסויות לחברות מובילות.

עלות החסות תעמוד על כ-500 אלף דולר, ותקנה לחברה המסחרית פירסום בשטח האירוע, ובכל הפירסומים שיהיו לאירוע, כולל שילוב בקמפיין התדמיתי של האירועים, שמפיק פירסום טמיר-כהן, שיהיה בכל המדיה.

בעלי סבן חסויות, אריה סבן, מסר, כי באירועים יהיו 7 נותני חסות גדולים מענפים שונים. בשלב זה, פנתה סבן לכל החברות הגדולות בהצעה שירכשו חסות. לדבריו, לא ייערך מיכרז בין נותני החסויות, אולם הן יוצעו בתחרות.

במקביל, מוכרת סבן זכויות לשימוש בלוגו, ולייצור של מוצרים ממותגים ומוצרי פירסום וקידום מכירות שונים שישאו את הסמל הרשמי. מגוון המוצרים יופיע בקטלוג שייצא לאור בהפקת סבן, דרכו ניתן יהיה להזמין טלפונית ולשלוח מתנות בארץ ובחו"ל.

תמורת הזיכיונות תגבה סבן תמלוגים בהיקף של %10-%13 מהמכירות, ותשלום של מקדמה בלתי מוחזרת של 100-15 אלף דולר לפי היקף הפעילות. משרדי הממשלה ישתמשו בלוגו של שנת ה-50 ללא תמורה.

סבן הוא בעלי חברת IAC, שמייצגת את כל הפעילות הטלוויזיונית והשיווקית של חברת פוקס קיד'ס וורלדווייד, שנמצאת בבעלות אחיו, חיים סבן, ורופרט מרדוק. פוקס קיד'ס וולרדווייד היא בעלת סבן אינטרטיימנט, רשת הטלוויזיה לילדים פוקס, וערוץ המשפחה האמריקני (פמילי צ'אנל).

ועדת הכספים אישרה היום (ג') את ההקצבה המיוחדת בסך של 55 מיליון שקל לעמותה המארגנת את אירועי ה-50 למדינה, ובכך הושלמה מסגרת התקציב שקבעה הממשלה בסך 110 מיליון שקל. «מאת אביבה קרול וצבי לביא «סבן קיבלה זיכיון בלעדי לשיווק חסויות וזיכיונות לאירועי היובל «תקבל %35 מההכנסות; היתרה תועבר לאוצר דרך עמותת היובל * אושרה תוספת 55 מיליון שקל לעמותה