סימנס מכרה חט' האלקטרוניקה הצבאית לבריטיש אירוספייס ודיימלר אירוספייס

השתיים גברו על תומסון הצרפתית, היצרנית הגדולה באירופה

חברת סימנס הגרמנית מסרה היום (ה') על מכירת חטיבת האלקטרוניקה הצבאית שלה לבריטיש אירוספייס ודיימלר-בנץ אירוספייס. הרכישה היא צעד נוסף בתהליך מיזוג התעשיות הביטחוניות באירופה.

סימנס העדיפה את שתי החברות על פני חברת תומסון הצרפתית, יצרנית הציוד הביטחוני האלקטרוני הגדולה באירופה.

סימנס לא מסרה כמה קיבלה על המכירה, אולם בהודעה של בריטיש אירוספייס נאמר, כי היא שילמה 929 מיליון מארק (538.8 מיליון דולר) על חלקה בעיסקה, הכולל את את מפעלי סימנס-פלסי בבריטניה ובאוסטרליה.

אנליסטים סבורים, שעיסקת המכירה היא חלק חיוני בתהליך המיזוג העובר על התעשיות הביטחוניות באירופה. הענף כולו מתמודד עם קיצוץ הוצאות הביטחון מאז סיום המלחמה הקרה, ומול גל מיזוגים במתחרות מארה"ב, דוגמת לוקהיד-מרטין.

חברת סימנס חיפשה קונה לחטיבת האלקטרוניקה הצבאית שלה, משום שלמרות שהיא רווחית, היא קטנה מכדי שתוכל להתחרות בענף הזה הנתקל בקשיים וצימצומים באירופה. בשנה שעברה הרוויחה החטיבה 63 מיליון מארק, והיו לה מכירות בהיקף 1.8 מיליארד מארק בשנת הכספים 96', פחות מ-%2 מכלל מכירות סימנס, שהסתכמו ב-94 מיליארד מארק. «בלומברג, פרנקפורט «סימנס מכרה חט' האלקטרוניקה הצבאית לבריטיש אירוספייס ודיימלר אירוספייס «השתיים גברו על תומסון הצרפתית, היצרנית הגדולה באירופה