סיסקו רוכשת את חברת התוכנה הישראלית קלאס דטה סיסטמס תמורת 50 מיליון דולר

העיסקה - במזומן ובהחלפת מניות * קרנות וריטס ויורולינק מחזיקות ב-%30 ממניות החברה כל אחת והשאר בידי העובדים

סיסקו סיסטמס, חברת תקשורת הנתונים הגדולה בעולם, הודיעה היום (ב') על רכישת חברת התוכנה הישראלית קלאס דטה סיסטמס (CLASS Data Systems) מרעננה, תמורת 50 מיליון דולר בעיסקת החלפת מניות ומזומנים.

קלאס דטה פיתחה פתרונות תוכנה השומרים על איכות השירות, ומאפשרת שירותים איכותיים ברשתות אינטרנט/אינטרה-נט מבוססים פרוטוקולי IP.

זוהי הרכישה הראשונה של חברה מחוץ לארה"ב וקנדה שמבצעת סיסקו. יצויין, כי שתי מתחרותיה הגדולות בשוק תקשורת הנתונים הגלובלי רכשו חברות ישראליות - Com‏3 רכשה את נייסקום, וביי-נטוורקס רכשה את ארמון נטוורקינג.

יוסי גל, מנכ"ל סיסקו בישראל, אמר, כי "רכישת קלאס דטה הינה פריצת דרך עבור סיסקו סיסטמס, הרוכשת לראשונה חברת היי-טק מחוץ לארה"ב וקנדה, ובחרה דווקא בישראל. אחת המטרות שלקחנו על עצמנו היא פתיחת הדלתות בפני טכנולוגיות ישראליות בחברה האם".

חברת קלאס דטה נוסדה בשנת 1996 ומעסיקה כיום 34 עובדים. צוות ההנדסה והפיתוח של החברה יישאר בישראל בניהולו של ד"ר גלעד זלוטקין, ויהווה חלק בלתי נפרד מחטיבת קו עסקי האריגונים הגדולים של סיסקו. ערד נווה, נשיא ויו"ר מועצת המנהלים של קלאס דטה, יעבור לפעול בסיסקו סיסטמס ארה"ב.

אתמול הגיע לישראל צוות מסיסקו סיסטמס ארה"ב, בראשו עומדים ג'ף קראוס, סגן נשיא קו עסקי האירגונים הגדולים, ומייק וולפי, סגן נשיא לפיתוח עסקים. "רכישת קלאס דטה תאפשר לסיסקו להעניק איכות שירות, כמו מתן פתרונות קישוריות מקצה לקצה. מוצריה של קלאס דטה מעניקים למנהלי רשתות אפשרות לאתר משאבים של הרשת בהתאם לסדר העדיפויות ולמדיניות החברה", אמרו וולפי וקראוס. הם הוסיפו, כי יכולת שליטה כזו מאפשרת ניהול יישומים קריטיים לעסקים בעלי תעבורת רשת באיכות גבוהה.

קלאס דטה נבחרה על ידי המגזין "דטה קומיוניקיישן", בנובמבר 1997, כ"אחת מחברות הסטארט-אפ הלוהטות" של השנה. קרן וריטס הישראלית מחזיקה היום ב-%30 ממניות החברה, ובכמות זהה מחזיקה קרן יורולינק האמריקנית. בשאר המניות מחזיקים עובדי החברה, כאשר בחלק הארי מחזיקים נווה וזלוטקין.

סיסקו סיסטמס הינה הספק המוביל למוצרי קישוריות ומתן פתרונות תקשורת מקצה לקצה. הכנסותיה השנתיות של החברה הגיעו בשנת 1997 ל-6.5 מיליארד דולר. החברה הקימה מרכז פיתוח בישראל הממוקם בנתניה ומנוהל ע"י מיכה לאור. מרכז השיווק של סיסקו סיסטמס בישראל, בראשות יוסי גל, אחראי גם על פעילות החברה בתורכיה, קפריסין, יוון, מלטה ומדינות יוגוסלביה וחבר העמים מלבד רוסיה. רשמית, החברה הרוכשת תהיה סיסקו סיסטמס ישראל, כאשר פעילות קלאס דטה תהווה כאן מחלקה שלישית, במקביל לפעילות הפיתוח והשיווק.«מאת אפי לנדאו«סיסקו רוכשת את חברת התוכנה הישראלית קלאס דטה סיסטמס תמורת 50 מיליון דולר«העיסקה - במזומן ובהחלפת מניות * קרנות וריטס ויורולינק מחזיקות ב-%30 ממניות החברה כל אחת והשאר בידי העובדי