סרי-לנקה תרכוש מישראל 7 מטוסי "כפיר" משומשים בכ-30 מיליון דולר

"פלייט": הודו תרכוש מכ"ם של אלתא; קוריאה תרכוש טילי פופאיי של רפא"ל

סרי-לנקה החליטה לרכוש מישראל 7 מטוסי קרב מסוג "כפיר", המוצעים למכירה ע"י האגף לסיוע בייצוא הבטחוני (סיב"ט) במשרד הבטחון. כך נודע ל"גלובס". היקף העיסקה יגיע לכ-30 מיליון דולר, לפי מחיר של 5-4 מיליון דולר למטוס. מקורות המקורבים לעיסקה מסרו היום (ג'), כי העיסקה, שתנאיה מסוכמים בימים אלה, תהיה המשך לרכש 5 מטוסי "כפיר" ע"י סרי-לנקה מישראל, שבוצעה ופורסמה בשנה שעברה.

חיל האוויר של סרי-לנקה מתעניין במטוסי "כפיר סי-7", שהוא הדגם המתקדם ביותר שיוצר במשפחת מטוסי ה"כפיר" מתוצרת התעשייה האווירית. עד לרכש המטוסים מתוצרת ישראל, ביססה סרי-לנקה את חיל האוויר שלה על מטוסים מתוצרת סין, כולל גירסאות של סין למטוסי מיג-21 ומיג-17 מתוצרת בריה"מ.

7 המטוסים הנוספים יירכשו במטרה להקים טייסת מטוסי "כפיר" בחיל האוויר של סרי-לנקה. כעת פועלים המטוסים מתוצרת ישראל במסגרת טייסת של מטוסי קרב אחרים. סרי-לנקה רוכשת מאז 1983 מטוסים ומערכות צבאיות נוספות, לצורך ההתמודדות עם המורדים הטמיליים בצפון המדינה. במסגרת זו רכשה והכניסה לפעילות עשרות מטוסי קרב בשנים האחרונות.

חיל האוויר של הודו בחר להצטייד במכ"ם 2032-EL-M של חברת אלתא, במסגרת השבחת מטוסי היגואר שלו. כך מוסר השבועון "פלייט". לדברי השבועון, אלתא תספק בנוסף למכ"מ גם חבילת אינטגרציה מיוחדת. טיסות הניסוי הראשונות במטוסים המושבחים צפויות בתוך 18 חודשים. אלתא גברה על קונצרן דאס"א אלקטרוניקה הצרפתי וחברת פזוטרון הרוסית.

"פלייט" מוסיף, כי חיל האוויר של דרום קוריאה החליט לרכוש מרפא"ל 116 טילי אוויר-קרקע מסוג "פופאיי". דרום קוריאה בחנה במיכרז שתי מתמודדות סופיות, רפא"ל הישראלית ורוקוול האמריקנית. בצורה מפתיעה, החליטה דרום קוריאה לרכוש טילים משתי המתמודדות גם יחד.

מהפירסום עולה, כי היקף הרכש משתי החברות יהיה 250 מיליון דולר, וכי הטילים ישמשו את מטוסי הפנטום הפועלים בחיל האוויר של דרום קוריאה. «מאת דרור מרום «סרי-לנקה תרכוש מישראל 7 מטוסי "כפיר" משומשים בכ-30 מיליון דולר «"פלייט": הודו תרכוש מכ"ם של אלתא; קוריאה תרכוש טילי פופאיי של רפא"ל