עבודי מוכרת את עסקי שלטי החוצות למקסימדיה תמורת 3 מיליון דולר

מקסימדיה נמצאת בשליטת עורק ופועלים השקעות

ארבע שנים של הפסדים כבדים עברו, עד שחברת עבודי, בשליטת אהרון עבודי (%74), מכרה בסוף השבוע שעבר את העסק העיקרי שלה - שלטי החוצות. הקונה, חברת מקסימדיה, מקבוצת עורק ופועלים השקעות, תשלם לעבודי 3 מיליון דולר, ותקבל את הזיכיון ל-1,480 שלטי חוצות בכל רחבי הארץ. במסגרת ההסכם, תמשיך מקסימדיה להשתמש במותג עבודי.

המכירה תשאיר בידי עבודי רווח הון של 7.2 מיליון שקל, ובדו"חות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 98' יופיע בפעם הראשונה מזה מספר שנים רווח משמעותי.

אם תאושר העיסקה על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, תישאר עבודי עם שני עיסוקיה האחרים: החברה הבת עבודי פרינטק, העוסקת בהפקות דפוס דיגיטליות לשלטי חוצות, תערוכות ותפאורות; ועסקי בית הספר לפרסום. עבודי מציינת בהודעתה לבורסה כי לצד שני תחומי הפעילות שייוותרו לה, היא עשויה לפתח פעילויות נוספות.

אהרון עבודי הוציא את החברה שבשליטתו להנפקה ראשונה בבורסה בתחילת נובמבר 93'. ההנפקה לא היתה רק ערב המפולת בבורסה התל אביבית, אותה חזו מעטים אם בכלל, אלא בדיוק בד בבד עם תחילת השידורים המסחריים בערוץ 2. עבודי, שהציגה דו"חות נאים מאוד בתשקיף, עברה מיד אחרי ההנפקה להפסדים כבדים, בגלל מעבר מאסיבי של מפרסמים למדיה החדשה שהציעה הטלוויזיה, במקום שלטי החוצות.

בשנת 94', שנתה הראשונה של עבודי בבורסה, הפסידה החברה 8 מיליון שקל. בשנה שלאחר מכן גדל ההפסד ל-9.2 מיליון שקל. שנת 96' הסתיימה באיזון (החברה אפילו הציגה רווח זעיר של 25 אלף שקל), אך כשכבר התאוששה החברה מהמכה שניחתה עליה עם תחילת שידורי הערוץ השני, התמוטטה מתחרתה העיקרית של עבודי, נור, מה שהביא לירידה נוספת במחירי הפרסום ולחידוש ההפסדים.

בתשעת החודשים הראשונים של 97' הסתכמו הפסדי חברת עבודי ב-1.1 מיליון שקל. הונה העצמי של עבודי שעמד בתחילת 94' על 22.6 מיליון שקל נשחק עם הזמן ל-4.6 מיליון שקל בלבד בסוף ספטמבר 97'. שווי השוק של החברה נמוך עוד יותר, ומסתכם בכ-4 מיליון שקל.«שלמה פרידמן«עבודי מוכרת את עסקי שלטי החוצות למקסימדיה תמורת 3 מיליון דולר«מקסימדיה נמצאת בשליטת עורק ופועלים השקעות«שלמה פרידמן«עבודי מוכרת את עסקי שלטי החוצות למקסימדיה תמורת 3 מיליון דולר«מקסימדיה נמצאת בשליטת עורק ופועלים השקעו