עמותה של ש"ס החלה לפעול בבניין קופ"ח בירושלים ללא אישור מדירקטוריון הקופה

הנהלת קופ"ח: מדובר במוקד לגיוס מבוטחים חדשים * מנכ"ל העמותה: הרב יוסף סבור שביטוח משלים חשוב מבחינה הלכתית

עמותת ש"ס "נצח מרגלית" החלה לפעול לאחרונה בירושלים בבניין של מינהלת קופ"ח הכללית ברחוב שטראוס. כך נודע ל"גלובס".

הפעילות של "נצח מרגלית" (ע"ש רעיית הרב עובדיה יוסף) מתבצעת למרות שדירקטוריון הקופה טרם דן בנושא וטרם אישר את פעילות עמותת ש"ס במרפאות הקופה.

מהנהלת קופ"ח הכללית נמסר בתשובה לשאלת "גלובס", כי "ההתקשרות עם עמותת 'נצח מרגלית' מצויה לקראת סיום. עקרונות ההתקשרות יובאו לאישור מוסדות הדירקטוריון באחת הישיבות הקרובות".

מנכ"ל העמותה, מישל לסטיג'ר, אישר, כי העמותה החלה לפעול בירושלים, וכי היא פועלת לצירוף חברים חדשים לקופה. לדברי לסטיג'ר, אמנם גם כיום רוב האנשים המזוהים עם ש"ס חברים ממילא בקופ"ח הכללית, אך רק כ-%10 מהם מחזיקים גם בביטוח משלים. "הרב עובדיה יוסף ציין, שחשוב מבחינה הלכתית שיהיה לאדם ביטוח משלים, ולכך אנו פועלים", אמר לסטיג'ר.

מנכ"ל העמותה אמר עוד ל"גלובס", כי החוזה בין העמותה לבין הנהלת קופ"ח כבר חתום על ידי יו"ר העמותה, ח"כ דוד טל, ומנכ"ל קופ"ח, ד"ר יצחק פטרבורג, אך הוא אינו יודע כמה כסף משולם לקופ"ח בתמורה למשרדים.

לסטיג'ר ציין, כי מלכתחילה היה מדובר בהעמדת שטחים לעמותה ללא תמורה, אך "עיתון 'גלובס' גרם לכך שנעשו שינויים בחוזה, ועתה מדובר על דמי שכירות".

הנהלת קופ"ח מסרה ל"גלובס", כי "פעילות העמותה בירושלים אינה מהווה פעילות של עמותת החסד, אלא מוקד שיווק לגיוס מבוטחים המופעל על ידי עמותת 'נצח מרגלית' על פי הסדר שיש לעמותה מסוף 1996". «מאת מיכל רוה «עמותה של ש"ס החלה לפעול בבניין קופ"ח בירושלים ללא אישור מדירקטוריון הקופה «הנהלת קופ"ח: מדובר במוקד לגיוס מבוטחים חדשים * מנכ"ל העמותה: הרב יוסף סבור שביטוח משלים חשוב מבחינה הלכתית