ערוץ המזה"ת זכה במיקום קבוע

מתכוון להרחיב את מעגל המפרסמים הישראליים * ערוץ רוסי חדש בכבלים

ערוץ המזרח התיכון יקבל מעתה מיקום אחיד אצל כל חברות הכבלים, בערוץ 24. למיקום קבוע יש עבור נציגי הערוץ בארץ חשיבות מסחרית, שכן הוא מאפשר להם למתג את הערוץ, ולתת גיבוי למכירת זמני הפירסום בו בקמפיין.

ערוץ המזרח התיכון שודר עד היום מלבנון במשדר טריסטריאלי, ואיכות השידור היתה נמוכה מאוד. לאחר שבעלי הערוץ בארץ התחייבו לשדר בלוויין, וחתמו על הסכם עם הלוויין עמוס, נחתם הסכם ביניהם לבין חברות הכבלים על מיקום הערוץ.

לדברי מנכ"ל משרד הפירסום תאוצה, מודי פרי, שמייצג את הערוץ בארץ, במסגרת ההסכם ישולבו פרומואים בין ערוצי חברות הכבלים לבין ערוץ המזרח התיכון. לדבריו, כתוצאה מהשינוי במיקום ובאיכות הקליטה, הופך ערוץ המזרח התיכון לאלטרנטיבה נוספת וזולה יותר למפרסמים ישראליים, וחברות חברות ישראליות יוכלו לפרסם בימי א' וה', בהם מתורגמות תוכניות הפריים-טיים לעברית.

לדבריו, נציגי הערוץ נמצאים במו"מ עם מספר חברות הפקה בארץ על הפקות מקור ישראליות, אשר ישודרו בערוץ. בנוסף, נחתם בימים אלו גם הסכם עם הNFL - ליגת הפוטבול האמריקנית, שבמסגרתו ישודרו בערוץ כל משחקי הליגה האמריקנית (כולל הסופרבול) בכל יום ראשון החל מהשעה 21:00 בשידור ישיר מארה"ב עם פרשנות בעברית.

שינויים נוספים בחברות הכבלים: השבוע מצטרף להיצע הכבלים ערוץ רוסי חדש בשם NTV, ערוץ מסחרי בבעלות חברת מוסט, של המיליונר היהודי-רוסי, ולדימיר גוסינסקי. הערוץ נחשב לפופולרי מאוד ברוסיה, וזכה לצפייה גדולה גם בשידורי הניסיון שנעשו במספר איזורי זיכיון של הכבלים בארץ.

עד היום שודרו בכבלים שני ערוצים רוסיים, ORTו-RTR. לפי בדיקה שעשו חברות הכבלים אצל מנויים דוברי רוסית, מגיעה הצפייה בשני הערוצים לאותה צפייה של ערוץ 2 אצל המנויים דוברי העברית. «מאת אביבה קרול «ערוץ המזה"ת זכה במיקום קבוע «מתכוון להרחיב את מעגל המפרסמים הישראליים * ערוץ רוסי חדש בכבלים