פורמולה ושמרוק ירכשו %44.2 ממניות משוב מחשבים תמורת 17.4 מיליון ד'

מחיר העסקה נמוך ב-%20 משווי משוב בבורסה * ההשקעה תתבצע בשלבים, ובסופה יחזיקו דיוויד אסיא ויקי דוניץ, מנהלי משוב ובעלי השליטה הנוכחיים, %16.2 בלבד מהחברה

דירקטוריון חברת משוב מחשבים אישר ביצוען של הקצאות פרטיות לחברת פורמולה מערכות ולקבוצת שמרוק, עסקה שבסופה יהפכו השתיים לבעלות השליטה במשוב, בחלקים שווים. העסקה תתבצע בשני שלבים, שלאחר השלמתם ישקיעו פורמולה, שמרוק ומשקיע זר סכום כולל של 17.4 מיליון דולר, ויחזיקו יחד ב-%44.2 ממניות משוב. במקביל, יידללו אחזקותיהם של מנהלי משוב, דיוויד אסיא ויקי דוניץ, המחזיקים כיום בשליטה (%29.5) במשוב, לאחזקה בשיעור של %16.2 מהון החברה.

על פי תנאי העסקה, שעדיין טעונה סיכום סופי ואישור האסיפה הכללית של בעלי מניות משוב, יוקצו בשלב הראשון לקבוצת שמרוק, לשעבר בעלת השליטה בקונצרן כור, 2.7 מיליון מניות משוב לפי מחיר של 1.2 דולר למניה (השקעה של 3.2 מיליון דולר). באותו שלב, יוקצו לפורמולה 800 אלף מניות משוב באותו מחיר, מה שמשקף השקעה של מיליון דולר. לאחר שלב זה תחזיק שמרוק ב-%12.7 ממשוב, ואילו אחזקת פורמולה תגיע ל-%3.8 מהון מניותיה של החברה.

השלב השני של העסקה יתבצע באמצעות אופציות שניתנו לשמרוק ולפורמולה לתקופה של תשעה חודשים. מימוש האופציות ישווה את שיעור האחזקות של פורמולה במשוב לזה של שמרוק, וכל אחת מהשתיים תחזיק לאחר המימוש ב-%22.1 מהון החברה.

האופציה שבידי שמרוק היא לגבי רכישת 4.3 מיליון מניות משוב לפי מחיר של 1.26 דולר למניה, ובסך הכול מדובר בהשקעה כספית של 5.4 מיליון דולר מצד שמרוק בשלב זה. לפורמולה, אם תממש את האופציה, יוקצו 6.2 מיליון מניות נוספות של משוב תמורת מחיר דומה, והיא תשקיע בעת המימוש סך של 7.8 מיליון דולר.

בנוסף, מנהלת משוב מו"מ עם משקיע זר, שעשוי להשקיע סכום של עד 2 מיליון דולר במשוב, ולהגיע לאחזקה של כ-%1.8 במשוב.

יצוין, כי מחירה הממוצע של העסקה משקף מחיר של 1.25 דולר למניה, הנמוך בכ-%20 ממחירה של מניית משוב הבוקר (א') בתל-אביב. משוב נסחרה הבוקר לפי שווי חברה של 27.2 מיליון דולר, והעסקה הנוכחית תתבצע לפי שווי של 22 מיליון דולר לפני הכסף (39.4 מיליון דולר אחרי הכסף).

העסקה המשולשת, משוב-שמרוק-פורמולה, משלימה למעשה מסכת אירועים שנפתחה בתחילת 98', כאשר משוב נזקקה בדחיפות למזומנים כדי לממן את פעילותה המפסידה של החברה הבת המרכזית שלה, מג'יק, אשר מניותיה נסחרות בוול-סטריט.

שמה של שמרוק עלה אז על הפרק, והיא אף הגיעה להסכם עקרוני עם בעלי משוב לגבי כניסה אל החברה באמצעות הזרמת הון תמורת הקצאת מניות. אלא שבצעד חריג הצליחו המשקיעים המוסדיים במשוב לבטל את הכנסתה של שמרוק אל משוב, שהיתה אמורה להתבצע לפי שווי חברה של 24 מיליון דולר (לפני הכסף), הגבוה בכ-%10 משוויה של משוב לצורך העסקה הנוכחית.

המשקיעים המוסדיים התנגדו להכנסת שמרוק כשותפה במשוב, בטענה שניתן למצוא שותף אסטרטגי המתאים יותר לתחום פעילותה של משוב, וכבר אז הוזכר שמה של פורמולה כמי שמסוגלת לשקם את משוב בצורה הטובה ביותר, ואף מוכנה לעשות זאת.

האחים דני וגדי גולדשטיין, מנהלי פורמולה ובעלי השליטה בה, לא שללו את התעניינותם במשוב, והם אכן ניהלו מו"מ בנושא עם אסיא ודוניץ. לפני חודש הניבו מגעים אלה תוצאה ראשונה: פורמולה חתמה על הסכם לרכישת השליטה בחברת מג'יק, יצרנית ההפסדים של משוב. על פי ההסכם, תשקיע פורמולה בהדרגה סכום של עד 11 מיליון דולר, ותגיע לאחזקה ב-%26 ממניות מג'יק, בדומה לאחזקת משוב, ובפועל היא תשלוט במג'יק בזכות רוב שיהיה לה בדירקטוריון החברה.

עתה מספחת פורמולה גם את משוב עצמה אל סל ההשקעות שלה, כאשר הסיכום הסופי הוליד כנראה שיתוף פעולה עם קבוצת שמרוק ועם מנהלי משוב - שלושת הגורמים שינהלו בשלב ראשון את משוב במשותף.

בגלל הפרשות חד פעמיות בגין תוכנית ארגון מחדש המיושמת במג'יק, ומחיקות נוספות שביצעה האחרונה בגלל כישלונה לחדור לחלק משוקי היעד שלה, היא סיימה את שנת 97' עם הפסד של 10.5 מיליון דולר מול מכירות של 37 מיליון דולר.

משוב עצמה, בעיקר בגלל הפסדי מג'יק, הפסידה ב-97' כ-25.4 מיליון שקל על מחזור הכנסות של 202.4 מיליון שקל. משוב פועלת באמצעות שורה של חברות בנות, שהבולטות בהן (בנוסף למג'יק) הן משוב שיווק (עוסקת בהדרכת מחשבים) ודטה מיכון (תוכנות לניהול מסמכים ומערכות "זמן אמת"). בקרוב צפויה משוב ליהנות מרווח הון של 12 מיליון שקל כתוצאה מהנפקתה בוול-סטריט של חברת פאראדיים גיאופיזיקל, המפתחת תוכנות המסייעות בחיפוש מקורות אנרגיה.

עבור פורמולה ההשקעות במשוב ובמג'יק יגדילו את האחזקות הבורסאיות של הקבוצה, הכוללות כיום את החברות: ניקוב, מלל, סינטק, אפליקום, קומסופט, אפ.סי.טי (כולן בתל-אביב), וויזטק וקריסטל (שתיהן בוול-סטריט).«מאת אמיר אייזנברג«פורמולה ושמרוק ירכשו %44.2 ממניות משוב מחשבים תמורת 17.4 מיליון ד'«מחיר העסקה נמוך ב-%20 משווי משוב בבורסה * ההשקעה תתבצע בשלבים, ובסופה יחזיקו דיוויד אסיא ויקי דוניץ, מנהלי משוב ובעלי השליטה הנוכחיים, %16.2 בלבד מהחבר