צוות החקירה בפרשת ה"פנתר" עשוי לבדוק עיסקאות נוספות לרכש מסוקים ומטוסים

חברת אידלטק, אשר תיווכה בעיסקת ה"פנתר", תיווכה גם ברכישת מטוסי "טרינידד" ומסוקי "דולפין"

צוות החקירה המשטרתי ויחידת החקירות המיוחדות במשהב"ט, הבודקים את פרשת ההונאה לכאורה בעיסקת רכש מסוקי ה"פנתר" לחיל הים, עשויים לבדוק שתי עסקאות רכש נוספות של מסוקים ומטוסים שסופקו לישראל, בהן היה מעורב אורי אדלסבורג, מבעלי חברת אילדטק. כך מסרו ל"גלובס" היום (ג') מקורבים לחקירה.

אילדטק היא נציגתה של חברת אמריקן-יורוקופטר, יצרנית המסוקים. אדלסבורג מסר בתגובה: "כל מה שפורסם ביחס אלי משולל כל יסוד".

אילדטק שימשה בעסקות רכש אלה כמתווכת בין היצרנית יורוקופטר, מקבוצת קונצרן איירוספסיאל הצרפתי, ובין משלחת הרכש של משרד הבטחון בניו-יורק. ל"גלובס" נודע, כי אדלסבורג וחברת אילדטק היו מעורבים גם ברכש מטוסי ה"טרינידד" לחיל האוויר, שסוכמה באחרונה. חיל האוויר רכש כ-25 מטוסים מסוג זה, המחליפים את ה"ססנה".

מחיר כל מטוס "טרינידד", מתוצרת חטיבה של חברת יורוקופטר, כ-200 אלף דולר. מטוסי התובלה החדשים הוכנסו לפעילות בחיל האוויר לקראת תחילת השנה, והתגלו במנועיהם בעיות תיפעול רציניות, שחייבו ביצוע בדק מקיף.

בנוסף מתברר, כי חברת אילדטק היתה מעורבת גם ברכש שני מסוקי ה"דולפין" הימיים, שביצעו עד לאחרונה פעילות בחיל האוויר, תחת פיקוד חיל הים. המסוקים נמכרו בתיווכה בחזרה לחברת אמריקן-יורוקופטר, במסגרת העסקה לרכש ה"פנתר". אחד מן המסוקים התרסק לפני כחודשיים.

(ראה "עיתונים בארץ", עמ' 59). «מאת דרור מרום «צוות החקירה בפרשת ה"פנתר" עשוי לבדוק עיסקאות נוספות לרכש מסוקים ומטוסים «חברת אידלטק, אשר תיווכה בעיסקת ה"פנתר", תיווכה גם ברכישת מטוסי "טרינידד" ומסוקי "דולפין"