קנארי וורף הופך לנורמלי: "עוד שנתיים לא יזכרו מה קרה כאן"

הפרוייקט שקרס ב-92' והתאושש מציע את יתרת שטחי המשרד הפנויים בהזדמנות. לצידם יאוכלסו גם מגדלי דירות מפוארים, וייבנה מלון

הקאנרי וורף בלונדון, אחד מהפרוייקטים הנדל"ניים הגדולים באירופה, מגלה לאחרונה סימני התאוששות מפתיעים. הפרוייקט קרס ב-1992 יחד עם אימפרית הנדל"ן של משפחת רייכמן, אך האחים רייכמן חזרו לתמונה ב-1995, לאחר שרכשו את הקאנארי וורף מידי הבנקים תמורת 1.35 מיליארד דולר, יחד עם משפחת טיש (LOEWS CORP).

הקאנרי וורף הוא למעשה רובע מגדלי משרדים, 2.5 מייל מזרחית לסיטי של לונדון, המציע לשוכרים הפוטנציאלים שטחי משרדים באיכות גבוהה, בכמות אדירה ובשכ"ד נמוך יחסית: שכה"ד ברובע העסקים של לונדון (הסיטי) התייקר בשנה האחרונה ב-%15 ל-67.5 דולר לרגל רבועה (כ-740 דולר למ"ר) בעוד בקאנארי וורף הדיירים משלמים רק 42 דולר לרגל רבועה.

התפוסה באיזור מגיעה ל-%82, אך כמה מגדלי משרדים עדיין עומדים ריקים. כדי למשוך דיירים, חברת הניהול בה שותפים משפחות רייכמן וטיש התחייבה על הקפאת שכ"ד ומועד להשלמת השיפוצים, למרות שחלק מהדיירים החדשים ייכנסו רק ב-1999.

עם הדיירים הנוכחיים נמנים סיטי בנק, מורגן סטנלי, ביר סטרנס, טקסאקו ו-%40 מהעיתונות הבריטית. מנגד, חברות לא מעטות כמו מריל לינץ', מעדיפות להישאר בסיטי, בשל הריחוק של הקאנרי וורף ממרכז העסקים, וקשיי התחבורה ללונדון.

עם איכלוס מגדלי המשרדים, מקווים הבעלים לאכלס גם את מגדלי הדירות המפוארים על שפת התמזה (קאנרי ריברסייד), בשטח כולל של 780 אלף סקוור פוט, שיחולקו לדירות של 2,400 סקוור פוט (220 מ"ר).

תנופת הפיתוח באיזור לא נעלמה מעיניהם של משקיעים זרים, במיוחד מסינגפור. אלה משקיעים 280 מיליון דולר בהסבת אחד המגדלים למלון 5 כוכבים, וישקיעו בהקמת מלון נוסף שיכלול גם מרכז ועידות.

מסכם ג'ורג' יקובסקו, מנכ"ל הקאנרי וורף: "זה הופך למקום נורמלי, ובתוך שנתיים לא יזכרו מה קרה כאן". «ניר נתן «קנארי וורף הופך לנורמלי: "עוד שנתיים לא יזכרו מה קרה כאן" «הפרוייקט שקרס ב-92' והתאושש מציע את יתרת שטחי המשרד הפנויים בהזדמנות. לצידם יאוכלסו גם מגדלי דירות מפוארים, וייבנה מלון